نمونه پروپوزال دکتری روانشناسی بالینی درباره وسواس

برای دانلود یک نمونه پروپوزال دکتری روانشناسی بالینی درباره وسواس فکری به ادامه متن رجوع کنید.

ارتباطات میان فردی نیز بر اثر اختلال OCPD به شدت مختل می شود. این گونه افراد نمی توانند به خود اجازه دهند که زمان فراغت، سرخوشی و یا روابط اجتماعی غیر برنامه ریزی شده داشته باشند. افراد دیگر آنها را افرادی خشک و بی احساس می نامند. آنها در به کار بستن قوانین و مرزبندی درست و غلط به شدت سختگیر هستند؛ طوری که خیلی ها آنها را غیر قابل تحمل و لجباز می نامند. علاوه بر آن، این گونه افراد در نیاز خود برای داشتن نظم مورد نظر، به سختی می توانند افراد دیگر را در این زندگی یکنواخت شریک و سهیم کنند. برای مثال به بستر رفتن رونالد همواره با آدابی خاص همراه است. او باید هر شب سینوس هایش را اسپری کند. دو آسپرین بخورد. آپارتمان خود را کاملا مرتب کند. سی و پنج دراز و نشست انجام دهد و دو صفحه کتاب لغت بخواند. ملحفه ها باید مرتب و بدون چروک باشند و درجه حرارت اتاق یکسان و هیچ صدایی نباشد. آسیب اختلال OCPD در روابط میان فردی بارز است. فرد دارای این اختلال بسیار خسیس نیز هست و نمی تواند چیزی را دور بریزد و یا ببخشد. بنا بر این خانه و محل زندگی این گونه افراد در عین حال که به شدت مرتب و منظم است، ولی تلمباری است از اشیای مختلف.

فرد مبتلا به اختلال OCPD بسیار منزوی و پریشان است اما این امر در تعریفی که ما در همین بخش از ویژگی دوراندیشی داشتیم، قابل درک است. مکانیزم «فرونتال لب» که فرد را از واکنش خود انگیخته باز می دارد، در این گونه افراد بسیار قدرتمند می باشند. در این گونه افراد ما هیچ گاه هیچ واکنش خودانگیخته نمی بینیم و فقط برنامه ها و قوانین حرف اول را می زنند. پس تعامل متقابل با افراد و محیط پیرامون، تقریبا غیرممکن است و در نتیجه موقعیت های با ارزش در روابط عاطفی، حرفه ای و تجربی به آسانی از دست می روند. بنا بر این فرد خواه ناخواه می تواند یک دوراندیش واقعی باقی بماند نوعی از ویژگی دوراندیشی افراطی که به ویژه در زنان خود را نشان می دهد همانا اختلالات تغذیه ای است. بررسی های علمی در مورد بی اشتهایی عصبی» نشان داده است که در این شرایط روان رنجور خویی نیز افزایش می یابد. باید گفت کمال گرایی که یکی از نشانه های دوراندیشی مفرط است، به عنوان امری متناوب گاه و بی گاه خود را نشان می دهد. فراتر این که بی اشتهایی می تواند با اختلال OCPD همراه باشد، معمولا در این گونه بیماران علايم اختلال OCPD هم دیده می شوند؛ زیرا معمولا اختلالات هم خانواده، با هم ظاهر می شوند.


پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : تعیین شیوع اختلال بدشکلی بدن و میزان همایندی آن با اختلال افسردگی اساسی، وسواس فکری-عملی، اضطراب اجتماعی و اختلالات خوردن در دانشجویان دانشگاه ...
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 37 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 185 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp142


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.