موضوع و عنوان پروپوزال:

تدوین بسته آموزشی مداخلات مدرسه محور مبتنی بر تئوری انتخاب و تعیین اثربخشی آن بر کاهش اجتناب تجربی و افزایش سرزندگی تحصیلی در دانش آموزان
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
24 صفحه
شماره:
507


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

بخش قابل توجهی از چالش های زندگی مربوط به دوره ای نوجوانی است که چالش های تحصیلی (به عنوان مثال، سطوح پایین نمرات، استرس های معمول و غیرمعمول)، از جمله این چالش های می باشد. دوران تحصیل، دوره ای از زندگی است که در آن تغییرات شناختی و اجتماعی سریعی اتفاق می افتد (اسپیر، 2000).

از این رو انطباق و سازگاری با فرصت ها و چالش های تحصیلی مورد توجه پژوهشگران تعلیم و تربیت بوده است. تحقیقات نشان داده است یکی از عواملی که در انطباق و سازگاری با چالش های زندگی تاثیر می گذارد اجتناب تجربی است(فورست، پارکر و فاینلی ، 2003؛پلوم، اورسیلو و لوترک ، 2004). اجتناب تجربی عبارت است از عدم تمایل برای تجربه رویدادهای خصوصی دردناک و آزارنده همراه با تلاش هایی برای کنترل و سرکوب و بازداری شکل و فراوانی این رویدادهای خصوصی و زمینه هایی است که این موقعیت ها ایجاد می کنند (هیز، ویلسون، گیفورد، فولتون، استروسال ، 1996).

به عبارت دیگر، اجتناب تجربی به ارزیابی های منفی افراطی از حس ها، احساسات و افکار خصوصی ناخواسته و عدم تمایل به تجربه کردن این رویدادها و تلاش های عمدی برای کنترل یا فرار از آنها اطلاق می شود (کلارک و تیلر، 2009). اجتناب تجربی شامل مجموعه ای سازه های مرتبط به هم است و فرونشانی تفکر (ونزلاف و وگنر ، 2000)، فرونشانی هیجانی (گراس و لوینسون، 1993)، مقابله اجتنابی (پنلی، توماکا و ویب ، 2002) و ارزیابی مجدد (لازاروس، 1993) را شامل می شود. نقش این فرآیند فراتشخیصی در شکل گیری و تداوم بسیاری از اختلالات روانی پررنگ شده است (کلارک و تیلر، 2009) و پژوهش های بسیاری رابطه ی آن را با آسیب شناسی و نحوه ی شکل گیری اختلالات روانی نشان داده اند.

برای مثال اجتناب تجربی بویژه فرونشانی تفکر در افسردگی نقش مهمی دارد و افراد مبتلا به افسردگی نسبت به گروه غیر بالینی اجتناب تجربی بیش تری را گزارش می دهند (کاشدان، مرینا و پریب ، 2009؛ مونستس، نیلت، موراس، لاس و بوند ، 2009). شاهار و هر در پژوهشی از پرسشنامه ی افسردگی بک، پرسشنامه ی اجتناب تجربی و دفترچه خاطرات برای سنجش مقدار افسردگی و اجتناب تجربی استفاده کردند. آنان دریافتند افرادی که نشانگان افسردگی بیشتری داشتند اجتناب تجربی بیش تری را گزارش می دادند (شاهار و هر ، 2011).

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.