در بیشتر روابط، از زوج ها انتظار نمی رود که کاملا بدون دید انتقادی باشند، بلکه از آنها انتظار می رود روی هم رفته حمایت کننده باشند.

بیشتر مشکلات رابطه ای در حیطه عزت نفس زمانی اتفاق می افتد که یکی از زوج ها، عدم تأييد افراطی (معمولا به شکل انتقاد از زوج خود می بیند (به طور مثال وقتی که در لحن او به عاطفه منفی پی می برد). توانایی زن در فعال کردن شرم همسرش، از طریق انتقاد کردن از وی و همچنین انتقاد کردن از اهمیتی که مرد برای نگرش هایش قائل است، افزایش می یابد؛ بنابراین اگر مرد از همسرش انتظار داشته باشد که زیاد احساس عزت نفس اش را تأمین کند، در واقع به وی اجازه داده که با لحن منفی اش نيز عزت نفس او را تخریب کند، چرا که لحن عاطفی همسر همیشه مثبت نخواهد بود. حتی زمانی که همسران در مسائل مربوط به عزت نفس به دنبال دریافت کمک های قابل توجه از سمت زوج خود برای تأمین عزت نفس شان نباشند، باز هم در برابر دیدگاههای منفی همسر خود آسیب پذیرند.

مشکل اصلی در حیطه عزت نفس، شرم است که تهدید آن، یا به طور مستقیم شوم فرد را تحریک کرده و یا اضطراب وی در مورد دیدگاهش نسبت به شرم را فعال می کند. هرگاه نسخه های اختصاصی فرد در مورد شرم فعال می شود، او تقریبا به هرکاری دست می زند تا تجربه شرم را خاتمه بخشد. در مورد شرم های شدید، او ممکن است بخواهد برای کاهش شرم ناتوان کننده اش به نحوی رفتار کند که پیوندهای دلبستگی با همسرش را مورد تهدید قرار دهد. هر تهدیدی در حیطه عزت نفس، احتمالأ شرم افراد را فعال می کند. بیشتر الگوهای ناکارآمد موجود در روابط صمیمی، در اثر نیروی شرم ایجاد شده اند. از دیدگاه ناتانسون، زوج هایی که احساس شرمندگی می کنند، چهار واکنش ناکارآمد از خود نشان می دهند:اجتناب؛ عقب نشینی؛ حمله به دیگری (سرزنش)؛ و حمله به خود.


پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : بررسی رابطه سازگاري زناشويي با تصوير بدني و عزت نفس در زنان شاغل
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 17 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 97 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp65


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.