"تربیت بدنی و ورزش "، مقوله ای است که در هر اجتماعی جایگاه ویژه ای دارد و نقش آن در شکوفایی استعدادهای مختلف افراد و متعاقب آن تقویت و افزایش ظرفیت های اخلاقی، تربیتی، جسمانی، ذهنی، عقلی، مهارتی، عاطفی و اجتماعی افراد انکارناپذیر است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه همسال در یک رشته منتخب نظری شهر اصفهان

سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
24 صفحه
شماره:
458


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

موضوع سلامت از بدو پیدایش بشر و در قرون و اعصار متمادی مطرح بوده است، اما هر گاه از آن سخنی به میان آمده است، عمدتاً بعد جسمی آن مد نظر قرار گرفته و کمتر به سایر ابعاد سلامت، به خصوص بعد روانی، آن توجه شده است. سازمان بهداشت جهانی در سال (2001)، ضمن توجیه کردن مسئولین کشورها در راستای تأمین سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد همواره بر این نکته تأکید داشته است که هیچ یک از این سه بُعد بر دیگری برتری ندارد. مفهوم سلامت عمومی شامل آسایش ذهنی، احساس خود توانمندی، خودمختاری، کفایت، درک همبستگی بین نسلی و شناخت توانایی خود در محقق ساختن ظرفیت های عقلی و هیجانی خویش است.

سلامت عمومی شامل افزایش توانایی های افراد و جامعه و قادر سازی آن ها در دستیابی به اهداف مورد نظر است (حسینی،1388). امروزه، تحقیقات علمی بسیاری نشان داده است که ورزش علاوه بر اینکه ابزار ارزشمندی برای سلامت جسمانی است، رابطه نزدیکی با سلامت عمومی و به ویژه پیشگیری از بروز ناهنجاری های روانی دارد. معمولاً ورزشکاران نسبت به افراد کم تحرک، اضطراب و افسردگی کمتری احساس می کنند. بنابراین فعالیت بدنی به-خصوص ورزش، سهم زیادی را در ایجاد امنیت، آرامش روانی و اجتماعی افراد و جوامع، تأمین بهداشت، سلامتی و زندگی سالم خواهد داشت (هاشمیان،1387).

در مقابل عده ای از محققین معتقدند همه انواع ورزش ها بر بهبود سلامت عمومی مؤثر نیستند، به بیانی دیگر این محققین اعتقاد دارند علاوه بر تأثیرات سودمند، فعالیت جسمانی می تواند موجب بروز اختلالات روانی نیز بشوند. به عبارتی، فعالیت جسمانی می تواند سلامت روانی را به خطر بیندازد، به خصوص زمانی که انجام تمرینات ورزشی، شدید، سخت و فشرده باشد(پلاسو و سیلوِرا ، 2005).

خوشبختانه در ایران در سال های اخیر، پژوهش-های موفق و مثمرثمری در خصوص بهداشت روانی و موضوعات مرتبط با آن به انجام رسیده است که عمدتاً با استفاده از پرسشنامه 28 سوالی سلامت عمومی گلدبرگ بوده است . سازمان جهانی بهداشت برای مسأله بهداشت روانی اهمیت ویژه ای قائل گردیده و پژوهشگران را ترغیب می نماید که ضمن بهره گیری از ابزارهای موجود به سنجش وضعیت بهداشت سلامت عمومی جوامع انسانی و ارائه راهکارهایی در جهت ارتقاء و بهبود کیفیت سلامت روانی افراد جامعه بپردازند.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.