مشخصات پروپوزال:
موضوع پروپوزال: تاثیر نگرانی بیمارگونه نسبت به ویژگی های جسمانی بر آنومی اجتماعی جوانان شهرستان …
منابع فارسی و لاتین: دارد
تعداد صفحه: 16 صفحه
نوع فایل: word شماره 101
برای دانلود پروپوزال به ادامه مطلب بروید...

همزمان با توسعه روند جهانی شدن و قابلیت ادغام پذیری مرزهای جغرافیایی، اقتصادی و فرهنگی و با اوج فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، مسایل پیچیده و چالش آفرین جوانان در کنار مسایلی نظیر بیکاری، فقر، افزایش رقابت برای یافتن فرصت های شغلی، بلا تکلیفی و تردید در مورد آینده، بی اعتمادی، سردرگمی و .. امکان تصمیم گیری مناسب را از سوی جوانان تحت تاثیر قرار داده است (شیانی و محمدی، 1386). با شتاب گرفتن چنین دگرگونی هایی، آنومی به عنوان یک مساله اجتماعی برخاسته از تحولاتی که فرصت هنجاری شدن و انطباق با شرایط جدید را محدود کرده و سپس ضعف در حاکمیت هنجارها و تعارض بین آنها باعث ایجاد هنجارهای مبهم و عدم التزام به قواعد اخلاقی و اجتماعی شده است (نادری و همکاران، 1388) و به همین دلیل است که، وضعیت آنومیک به عنوان بیماری جامعه مدرن، نه تنها درمانی روشن نیافته، بلکه به دوران پسامدرن نیز با چهره و رنگ دیگری انتقال یافته است (رجب زاده و کوثری، 1382).

واقعیت های اجتماعی شامل سردرگمی جوانان و تمایل به استفاده از انواع مخدرها، احساس گم گشتگی، ناامیدی و سطح نگرش به آینده مخصوصاً ازدواج، تهیه مسکن و اشتغال (مرجایی، 1383)، مطلوبیت مساله دار فرهنگ مصرفی اینترنت و ماهواره و خطوط جدید تلفن (ایرانسل، اعتباری و ... ) و ورود غیر متعارف آن در سطح جامعه، دسترسی سریع و آسان به برنامه های شبکه ای و سی دی های حاوی برنامه های مستهجن، بیکاری، آشوب های ذهنی در بین طبقات محروم جامعه، امنیت شغلی، بی تفاوتی در ابعاد مختلف به همراه انزوای سیاسی برخی از افراد، بیگانگی نسبت به فرایندهای اجتماعی و تعهد اجتماعی، تزلزل در توجه به مسایل اجتماعی در برابر فضا سازی بین المللی (نادری، 1383) اختلال در انتظام اجتماعی و آماده سازی جامعه برای ظهور زمینه های ناهنجاری را فراهم نموده و عامل پدیداری آنومی در سطوح مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در جامعه شده است. آنومی یا آشفتگی اجتماعی، یک وضعیت بی قاعدگی یا بی هنجاری است که در آن افراد قادر نیستند با قواعد مشترک ارتباط برقرار کنند و نیازهای خود را ارضا نمایند؛ در نتیجه، نظم اجتماعی و فرهنگی از هم فرو می پاشد (رفیع پور، 1378).

از آنجا که جامعه انسانی براساس نظم اجتماعی و به واسطه هنجارهای اجتماعی اداره می شود، هنجارهای اجتماعی الگوها و شیوه های تعیین کننده رفتار در کنش متقابل میان انسان ها هستند که پیروی از آنها موجب تعادل و نظم در جامعه می گردد. چنانچه هنجارها قدرت تنظیم کنندگی خود را بر رفتار از دست داده، افراد نسبت به هنجارهای موجود بی تفاوت شوند، دچار وضعیتی آنومیک می شود (رفیع پور، 1378).

از این رو، در شرایط آنومی اجتماعی عملاً انواع آسیب ها، حیات اجتماعی را تهدید می کند که به مختل شدن نظم اجتماعی منجر شده و در نتیجه افراد جامعه با هنجارهای اجتماعی که مبین نظم اجتماعی است، همنوا نگردیده مرتکب رفتارهای انحرافی و انواع قانون شکنی ها می شوند(علیزاده و همکاران، 1393).

عوامل مختلفی آنومی اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد که به نظر می رسد یکی از این عوامل نگرانی بیمارگونه نسبت به ویژگی های جسمانی می باشد. نگرانی فرایند شناختی است که افراد، وقایع و نتایج تهدید زا را پیش بینی می کنند و به تدریج تبدیل به راهبردی برای کشف و مقابله با تهدیدی های قریب الوقوع می شود. در نتیجه این افراد در یک حالت پایدار گوش به زندگی زندگی می کنند. از آنجایی که تهدیدهای پیش بینی شده به طور طبیعی خیلی نامحتمل هستند، توانایی فطری انسان برای برنامه ریزی، از طریق فکر کردن درباره آینده، به جای اینکه موجب رفتار سازنده حل مساله شود، باعث ایجاد اضطراب و تنش می شود (هازلت و استی ونز ، 2006).

نگرانی حالتی دلواپسانه از آینده و و قایع منفی است که یک فعالیت فکری کلامی منفی و شدید را به راه می اندازد (دوی و ولز ، 2006). اگر چه نشانه های شناختی و جسمانی دیگری مثل تنش عضلانی و ضعف تمرکز نیز برای تشخیص لازم است اما مولفه اساسی، نگرانی بیمارگون در حیطه های مختلف زندگی (مثل کار، سلامتی و روابط) است (انجمن روانپزشکی آمریکا، 2000). نگرانی خود به دو دسته بهنجار و نگرانی بیمار گون تقسیم می شود. نگرانی بیمار گون بر مبنای فراوانی، شدت و مدت نگرانی و توانایی افراد در کنترل نگرانی و تداخل قابل ملاحظه ای که در کارکرد افراد ایجاد می کند از نگرانی غیر بیمار گون متمایز می شود (کوین و همکاران، 2008).

 

شماره 101


 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.