امروزه پیشرفت های گسترده در فناوری، به وضوح، سبک و شیوه ی زندگی بسیاری از جوامع بشری را تحت تأثیر خود قرار داده است که نمود این امر در کشورهای صنعتی مشخص تر می باشد. علیرغم پدیدار شدن بحران انرژی در آینده جهان، کاهش قابل ملاحظه ای در فعالیت های حرکتی و بدنی افراد جامعه، به علت پدیدار شدن ماشین و جایگزینی رفاه و کم تحرکی به جای تلاش و کوشش بدنی، رخ داده است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
مقایسه سلامت روانی و ابعاد آن در دانش آموزان پسر دبیرستانی ورزشکار و غیر ورزشکار شهر ...
 
سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
26 صفحه
شماره:
370


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

روش شناسی پژوهش: طرح پژوهش: با توجه به ماهیت موضوع و اهدافی که در این تحقیق دنبال می شود. روش تحقیق مورد استفاده از نوع علی - مقایسه ای است. این تحقیق با توجه به طول زمان، از نوع مقطعی و به لحاظ استفاده از نتایج بدست آمده، کاربردی است. متغیر مستقل در این تحقیق مشتمل بر نوع گروه (پسران دانش آموز ورزشکار و غیرورزشکار) و متغیر وابسته پژوهش سلامت روان و ابعاد آن (نشانه های جسمانی، اضطراب و بی خوابی، اختلال در عملکرد جسمانی و افسردگی) می باشد.

روش کار به این صورت بوده، کهرآزمودنی ها پرسشنامه ی سلامت روان را تکمیل نمودند و میانگین نمرات حاصل از آزمون بر اساس سطح فعالیت (ورزشکار در مقابل غیرورزشکار) مقایسه شدند. جامعه آماری: در تعریف، جامعه آماری عبارتست از مجموعه ای از افراد که حداقل دارای یک ویژگی مشترک بوده و پژوهشگر مایل است درباره ی صفت یا صفات متغیر این افراد به مطالعه بپردازد. این مجموعه از افراد در تحقیق حاضر، کلیه ی پسران دانش آموز ورزشکار و غیرورزشکار مدارس شبانه روزی شهرستان مرودشت (سیدان=207نفر، حاجی آباد=197نفر) در سال تحصیلی 1393- 1392 بودند.

نمونه آماری و روش نمونه‌گیری روش نمونه گیری پژوهش حاضر به صورت هدفمند بوده است، به این صورت که ابتدا بر مبنای آمار اخذ شده از کارشناسی تربیت بدنی آموزش و پرورش تعداد دانش آموزان ورزشکار این مدارس مشخص شده و همه این دانش آموزان برای حضور در گروه نمونه برگزیده شده اند.

سپس از بین دانش آموزان غیرورزشکار به صورت همتاسازی بر اساس متغیرهای از قبیل مقطع تحصیلی و وضعیت سلامت بر مبنای پرونده موجود در مدرسه دانش آموزان گروه غیر ورزشکار نیز انتخاب شده است. متغیرها متغیر مستقل فعالیت ورزشی ( ورزشکار و غیرورزشکار بودن دانش آموزان ) ، مدارس شبانه روزی متغیر وابسته سلامت روانی متغیرهای کنترل متغیرهایی که محقق سعی دارد با یکسان نگه داشتن آنها برای کلیه آزمودنی ها، آثار احتمالی آنها را بر متغیر وابسته کنترل کند، عبارت خواهند بود از : سن، سابقه بیماری، مصرف دارو، تغذیه، خواب، استراحت.

تعریف عملیاتی متغیرها سلامت روان منظور از سلامت روان در این پژوهش میزان نمراتی است که دانش آموزان در پرسش نامه کسب می کنند. نمرات پایین تر بیانگر سلامت روانی بهتر و نمرات بالا نشان دهنده وضعیت روانی بدتر است. در این پژوهش، سلامت روانی دانش آموزان دوره متوسطه مدارس شبانه روزی شهرستان مرودشت توسط پرسشنامه سلامت عمومی 28GHQ- (گلدبرگ و هیلر، 1979، به نقل از تقوی،1380) اندازه گیری می شود.

پرسشنامه 28 سئوالی سلامت عمومی از 4 خرده مقیاس آزمون تشکیل شده است که هر کدام از آنها دارای 7 سئوال می باشد. سئوالهای هر خرده آزمون به ترتیب پشت سر هم آمده است، به نحوی که از سئوال 1 تا 7 مربوط به خرده آزمون نشانه های جسمانی، از سئوال 8 تا 14 مربوط به خرده آزمون اضطراب و بی خوابی، سئوال 15 تا 21 مربوط به خرده آزمون اختلال در عملکرد اجتماعی و از سئوال 22 تا 28 مربوط به خرده آزمون افسردگی می باشد. نشانه های جسمانی در این پژوهش نشانه های جسمانی یکی از خرده مقیاس هایی است که دانش آموزان دوره متوسطه مدارس شبانه-روزی شهرستان مرودشت توسط پرسشنامه سلامت عمومی(گلدبرگ و هیلر، 1979، به نقل از تقوی،1380) از سئوالات 1تا 7 اندازه گیری می شود.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.