مشخصات:
موضوع پروپوزال: پيش بيني بهزيستي روانشناختي بر اساس تاب آوري و اميد به زندگي در بيماران ديابتي با آسيب شبكيه چشم
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: آموزش پروپوزال و پایان نامه نویسی نویسی ، الگوی پایان نامه و پروپوزال نویسی قابل استفاده برای اساتید درس روش تحقیق، آشنایی با منابع آموزشی، آشنایی با اصول تحقیق وپروپوزال نویسی و....

کیفیت : درجه عالی

تعداد صفحه: 20 صفحه
نوع فایل: word شماره 55
برای دانلود این نمونه پروپوزال به ادامه مطلب بروید...

قسمت هایی از این پروپوزال :

بهزيستي روانشناختي: بهزيستي روانشناختي نوعي رضايتمندي و خرسندي افراد از کيفيت زندگي است که حالتي مثبت از رفاه جسماني، روان شناختي و اجتماعي را شامل مي شود (ريف و كيز، 2002). تاب آوري: تاب آوری فرآیند توانایی یا پیامد سازگاری موفقیت آمیز علیرغم شرایط چالش برانگیز و تهدیدکننده می باشد (گارمزي و ماستن، 1991).

اميد به زندگي: اميد به زندگي، مجموعه اي ذهني است كه مبتني بر حس متقابل اراده و برنامه ريزي براي رسيدن به هدف است (اشنايدر و همكاران، 2006). بيماري ديابت: ديابت تغييري دائمي در شيمي داخلي بدن است كه نتيجه آن وجود گلوكز زياد در خون مي باشد (رودي دبليو، 1385).

رتينوپاتي (مشكلات شبكيه چشم): رتينوپاتي به اختلالاتي گفته مي شود كه موجب آسيب به شبكيه (رتين) چشم مي شود.

ب- تعاريف عملياتي بهزيستي روانشناختي: منظور از بهزيستي روانشناختي نمره اي است كه آزمودني از پرسشنامه ريف (1989) شامل 18 سؤال و 6 خرده مقياس پذيرش خود، هدف و جهت گیری در زندگی، رشد شخصی، تسلط بر محيط، خود پیروی و روابط مثبت با دیگران مي گيرد. تاب آوري: منظور از تاب آوري نمره اي است كه آزمودني از پرسشنامه تاب آوري كانر و ديويدسون (2003) شامل 25 گويه و يك بعد كلي كه كمترين نمره 25 و بيشترين نمره كسب شده در آن 125 مي باشد، مي گيرد.

اميد به زندگي: منظور از اميد به زندگي نمره اي است كه آزمودني از پرسشنامه اميد به زندگي ميلر شامل 48 سؤال به گونه اي كه نمره 48 ، كاملاً درمانده و نمره 240، حداكثر اميد را نشان مي دهد، مي گيرد. بيمار ديابتي: منظور از بيمار ديابتي بيماري است كه به تشخيص پزشك متخصص حداقل از يكسال قبل به عنوان بيمار ديابتي در كلينيك و مراكز پزشكي تحت درماني ديابت قرار گرفته باشد.

بيمار ديابتي مبتلا به آسيب شبكيه اي: منظور از بيمار ديابتي مبتلا به آسيب شبكيه چشم بيماران ديابتي هستند كه از آسيب شبكيه چشم رنج مي برند و آسيب بينايي آنها در حدي بوده است كه در زندگي روزمره و امور عادي زندگي نياز به كمكهاي ويژه و همراه دارند. روش پژوهش طرح كلي پژوهش با توجه به موضوع و هدف پژوهش حاضر از نوع توصيفي و همبستگي است. جامعه آماري جامعه ي آماري اين پژوهش شامل كليه ي بيماران ديابتي با آسيب شبكيه شهر شيراز در سال 93 كه به بيمارستان چشم پزشكي دكتر خدادوست مراجعه كرده بودند، مي باشد.

نمونه آماري و روش نمونه گيري گروه نمونه مورد مطالعه در پژوهش حاضر 100 نفر از بيماران زن و مرد ديابتي با آسيب شبكيه بودند كه به شيوه ي نمونه گيري هدفمند انتخاب شدند. اطلاعات جمعيت شناختي با استفاده از پرسشنامه جمعيت شناختي كه توسط بيماران ديابتي با آسيب شبكيه چشم تكميل می شود و نتايجي در رابطه با سن، شغل، تحصيلات، وضعيت مسكن، وضعيت تأهل و نوع بيماري به دست می آید.

ابزارهاي پژوهش در پژوهش حاضر از پرسشنامه بهزيستي روانشناختي (ريف، 1989)، پرسشنامه تاب آوري (كانر و ديويدسون، 2003) و پرسشنامه اميد به زندگي ميلر استفاده شد.

 

شماره 55

 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.