پروژه روش تحقیق روانشناسی درباره شخصیت درون گرا و برون گرا

 برای دانلود یک نمونه پروژه آماده روش تحقیق روانشناسی درباره شخصیت درون گرا و برون گرا با کیفیت عالی با ما در این بخش همراه باشید.

واژه برون گرا و درون گرا اولین بار توسط یونگ در سال ۱۹۲۱ به کار برده شد. هدف او تشریح دو جهت گیری متفاوت روانی در این جهان بود. فرد برون گرا از دیدگاه یونگ فردی است که تمرکزش بر جهان بیرونی است. او همواره در جوش و خروش است و بیرون از خانه به سر می برد. در مقابل، شخصیت درون گرا می باشد که از نظر یونگ فردی است در کنار افکار و احساسات خود. در نتیجه تا حدی عزلت گزین و منزوی است. به تنهایی و آرامش نیاز دارد تا به تعمق بپردازد. مفهوم برون گرایی در طی سال ها دچار تغییراتی شده است (علیرغم نام مشترک، اشکال شخصیتی پونگ با ویژگی های شخصیتی این کتاب کاملا مشابه نیستند)۔ با وجود این، در تمام تئوری های شخصیتی و نه فقط در پنج فاکتور معرفی شده در این کتاب، وجه از ویژگی شخصیت دیده می شود که بسیار شبیه شخصیت برون گرای این کتاب و شخصیت برون گرای ارائه شده توسط یونگ می باشد. در تفکر رایج در بین عامه مردم و همچنین تئوری های روان شناختی کهن، نقطه عطف برون گرایی همانا اجتماعی بودن است. البته این کاملا درست است که افرادی که رتبه بالایی در برون گرایی دارند، بیش از کسانی که در این ویژگی امتیاز کمی دارند، به فعالیت های خارج از منزل علاقه دارند و وقت بیشتری را صرف آن می کنند، بیشتر حرف می زنند، مهمانی رفتن را دوست دارند و دلشان می خواهد کانون توجه دیگران باشند. آنها سریع تر می توانند یک رابطه را شکل دهند و بنا بر پژوهشی که در مورد دانشجویان یک کالج انجام گرفت، معلوم شد که هر چه فرد برون گراتر باشد، زودتر می تواند با دوستان جدید آشنا شود. برون گرایان دارای احساسات مثبت بسیاری هستند. در زندگی روزمره افرادی که رتبه برون گرایی شان بیشتر است، غالبا ویژگی های فردی شان شادی، اشتیاق و هیجان است. این امر را می توان در نوشته های این افراد نیز مشاهده کرد. برای مثال اریکا وقتی راجع به زندگی یکنواخت خود حرف می زند، می نویسد که این زندگی او را «ذوق زده» می کند. او انعکاس نورمانند» نور مهتاب بر دیوار خانه اش را دوست دارد. محیط کار او پر از همکاران «فوق العاده» است. او می نویسد گرچه در خانه ماندن و گپ زدن با تلفن، نمی تواند شورانگیز باشد ولی او عاشق این کار است. در مورد روزهای تعطیل: «عاشق کتاب خواندن در بسترم هستم؛ این که کتاب بخوانم، قهوه بخورم و چرت بزنم». البته پاسخ های او با توصیف احساسات مثبت کمی مغایرت دارد. او می گوید که حتا بودن در این پژوهش موقعیتی استثنائی» است و با این جمله نوشته خود را به پایان می رساند: «امیدوارم وضعیت روانی عمومی خود را که معتقدم آمیخته ای از خوش بینی و شوخ طبعی است، با موفقیت به شما منتقل کرده باشم». احساسات مثبت چه احساساتی هستند؟ احساساتی مثبت نامیده می شوند که در کنش دنبال نمودن و یا گرفتن منابعی که با ارزش محسوب می شوند، فعال می گردند. میل حسی است که در ما بیدار می شود تا ما را وادار به دنبال کردن کاری کند که آن میل، طلب می کند.

اکنون می فهمیم که در قلب یک فرد برون گرا چه می گذرد. افراد برون گرا در واکنش نسبت به هیجانات مثبت متفاوتند. در فرد برون گرا با درجه بالا، واکنش نسبت به هیجانات مثبت، شدید است و فرد برای رسیدن به پول و مقام و شهرت و حاضر است سخت کار کند، تملق بگوید و چنین کارهای انجام دهد. واکنش فرد برون گرایی که در این ویژگی رتبهی کمتری دارد، فرق دارد و نسبت به هیجانات مثبت کمتر است؛ چون فایده ی روانی آنها نیز برای او کمترند. بهایی که فرد درون گرا و برون گرا برای به دست آوردن این هیجانات می پردازند، کم و بیش یکسان است اما کسب آنها برای فرد درون گرا انگیزه ای قوی نیست.| شواهد علمی بسیاری وجود دارند که نظریات یاد شده در مورد ویژگی برون گرایی را ثابت می کنند. در یک پژوهش، شرکت کنندگان باید تجربه های وحشتناک و یا زیبای زندگی خود را در چند دقیقه می نوشتند. آنها شرایط روحی خود را قبل و بعد از این نوشتن بیان کردند. امتیاز برون گرایی پیش بینی کننده ی این امر بود که بعد از نوشتن تجارب خوب زندگی، فرد شرایط روحی بهتری پیدا می کند. در پژوهش دیگری افراد فیلم های کوتاه سرگرم کننده، ترسناک، غم انگیز و یا منزجر کننده می دیدند. در این جا هم امتیاز برون گرایی پیش بینی کننده ی شرایط روحی بهتر بعد از دیدن فیلم سرگرم کننده بود. میزان خوشحالی فرد برون گراتر، از دیدن یک فیلم سرگرم کننده، بسیار بیشتر از فردی بود که برون گرایی کمتری داشت. اما رتبه ی برون گرایی نمی تواند میزان واکنش فرد نسبت به هیجانات منفی را که با دیدن فیلم های منفی به وجود می آید، پیش بینی نماید؛ بنا بر این به طور کلی نمی توان برون گرایی را واکنش نشان دادن نسبت به هیجانات تعریف نمود در واقع برون گرایی واکنشی است در مقابل هیجاناتی که در آن محرکی خوشایند نظیر معشوقی زیبا وجود دارد.


پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی درون گرایی – برون گرایی با تعهد سازمانی و رضایت شغلی دبیران
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 32 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 161 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp88


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.