پژوهش حاضر در پنج فاز اجرا شد. در فاز اول (مطالعه و شناخت) جستجوی وسیعی برای گردآوری ادبیات مرتبط با عدم اطمینان محیطی، مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه صورت پذیرفت. سپس ادبیات گردآوری شده به دقت تحلیل شد.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
بررسی تأثیر شرایط محیطی بر مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه بانک های خصوصی در استان ...

سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
44 صفحه
شماره:
377


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

تعاریف مفهومی و عملیاتی:

عدم اطمینان محیطی:

تعریف مفهومی: در سطح فردی، عدم اطمینان محیطی اشاره به ناتوانی فرد در پیش بینی شرایط محیطی سازمان اشاره دارد (میلیکن، 1987).

تعریف عملیاتی: در این تحقیق عدم اطمینان محیطی نمره ایست که از مجموع نمرات ابعاد شش گانه مقیاس میلر (1993) برای محیط های تجاری شامل دولت و سیاست ها، اقتصاد، منابع و خدمات مورد استفاده در سازمان، محصولات، بازارها و تقاضا، رقابت و فناوری در صنعت محاسبه می شود. مشتری مداری: تعریف مفهومی: از نظر براون و همکاران (2002)، مشتری مداری به تمایل یا آمادگی کارکنان برای برطرف کردن نیازهای مشتریان در زمینه شغلی اطلاق می شود.

تعریف عملیاتی: در این تحقیق مشتری مداری نمره ایست که از مجموع نمرات ابعاد چهارگانه مقیاس دوناوان و همکاران (2004) شامل نیاز به مشتری نوازی، نیاز به استنباط نیازهای مشتری، نیاز به خدمت رسانی و نیاز به ارتباط محاسبه می شود.

گرایش کارآفرینانه:

تعریف مفهومی: از نظر لامپکین و دس (1996) گرایش کارآفرینانه عبارت است از فرایندها، تجارب و فعالیتهای تصمیم گیری كه منجر به “ورود جدیدی” می گردد.

تعریف عملیاتی: در این تحقیق گرایش کارآفرینانه نمره ایست که از مجموع نمرات حاصل از ابعاد پنج گانه خطرپذیری، نوآوری، پیشگامی، رقابت تهاجمی و استقلال کاری مقیاس هاگس و مورگان (2007) که براساس مدل لامکین و دس (1996) ارائه شده است بدست می آید.

نوع تحقیق : پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کمّی بوده و با توجه به هدف تحقیق که در تلاش برای ارائه درک بیشتر از روابط علّی بین، عدم اطمینان محیطی، مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه در زمینه صنعت بانکداری می باشد، لذا از نظر هدف جزو تحقیقات کاربردی به شمار می رود. همچنین پژوهش حاضر، در طبقه بندی براساس روش از نوع تحقیقات توصیفی- همبستگی از نوع مدل یابی معادلات ساختاری محسوب می شود.

روش انجام تحقیق: همان طور که در شکل 3-1 آمده است، پژوهش حاضر در پنج فاز اجرا شد.

در فاز اول (مطالعه و شناخت) جستجوی وسیعی برای گردآوری ادبیات مرتبط با عدم اطمینان محیطی، مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه صورت پذیرفت. سپس ادبیات گردآوری شده به دقت تحلیل شد. خروجی این فاز تدوین فصل دوم گزارش بود. در فاز دوم (طراحی روش شناسی اولیه) با در نظر داشتن زمینه مورد مطالعه (صنعت بانکداری)، ادبیات موضوع جمع بندی شد و مفهوم پردازی های مناسب گرایش کارآفرینانه و مشتری مداری انتخاب گردید. در ادامه روش تحقیق و ابزار گردآوری اطلاعات انتخاب گردید.

در فاز سوم (اعتبارسنجی روش)، از خبرگان دانشگاهی و بانکداری در خصوص روش شناسی انتخاب شده نظرخواهی شد. از نظر خواهی با رویکرد تأیید مدل های نظری انتخاب شده، روش نمونه گیری مناسب، اعتبار صوری و محتوایی ابزار اندازه گیری انجام شد. در ادامه اصلاحات لازم در روش تحقیق و ابزار اندازه گیری اعمال شد و مجدداً به تأیید نهایی رسید.

در ادامه، پس از اخذ مجوزهای لازم، ابزار گردآوری به صورت آزمایشی بین 30 نفر از کارمندان بانک توزیع گردید و براساس ضریب آلفای کرونباخ، همسانی درونی پرسشنامه ها مورد بازبینی قرار گرفت. خروجی این فاز تکمیل فصل های یک و سه گزارش بود. در فاز چهارم (گردآوری داده-ها)، ابتدا گروهی برای گردآوری اطلاعات تشکیل شد و توضیحات لازم در خصوص نحوه گردآوری اطلاعات، تشریح اهداف پژوهش برای شرکت کننده ها و جلب رضایت آنان برای شرکت در تحقیق ارائه شد.

سپس نمونه گیری با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با انتساب متناسب صورت پذیرفت و در ادامه پرسشنامه ها توزیع و گردآوری شدند. در فاز پنجم (تحلیل، تفسیر و نتیجه گیری)، ابتدا پرسشنامه گردآوری شده بازبینی شد و موارد ناقص کنار گذاشته شد. سپس داده های خام به فایل اکسل وارد شد و با نرم افزارها و روش های آماری مناسب مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

در ادامه یافته های حاصل از تحلیل ها تفسیر و با نتایج سایر تحقیقات مورد مقایسه قرار گرفته و پس از بحث، از آن نتیجه گیری شد و در آخر در راستای یافته های تحقیق پیشنهاداتی در زمینه کارآفرینی سازمانی در بانک های خصوصی و انجام پژوهش های بیشتر ارائه گردید. خروجی این فاز تکمیل فصل ها و ارائه گزارش نهایی بود.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.