مشخصات:
موضوع پروپوزال: بررسی اثر بخشی ارزیابی های مشاوران در زمینه هدایت تحصیلی انتخاب رشته تحصیلی با پیشرفت دانش آموزان دختر متوسط شهرساری
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: آموزش پروپوزال و پایان نامه نویسی نویسی ، الگوی پایان نامه و پروپوزال نویسی قابل استفاده برای اساتید درس روش تحقیق، آشنایی با منابع آموزشی، آشنایی با اصول تحقیق وپروپوزال نویسی و....

کیفیت : درجه عالی

تعداد صفحه: 17 صفحه
نوع فایل: word شماره 44
برای دانلود این نمونه پروپوزال به ادامه مطلب بروید...

قسمت هایی از این پروپوزال :

تعریف متغیرها هدایت تحصیلی منظور از هدایت تحصیلی، هدایت و راهنمایی دانش آموزان نظام جدید آموزش متوسط به یکی از شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی موجود در نظام جدید آموزش متوسطه می‌باشد (وزارت آموزش و پرورش، ‌1389).

هدایت تحصیلی عبارتست از روندی که مطابق با آن مشاوران با توجه به ضوابط تحصیلی از یک سو و ارزیابی‌های مشاوران (شامل سنجش علاقه و استعداد دانش آموزان، نگرش اولیا و خود دانش آموزان، بررسی نظر معلمان مربوطه و نظر کلی مشاوران) دانش آموزان به رشته‌ها و شاخه‌ ی مختلف تحصیلی رهنمون می‌شوند.

مشاوران مجریان اصلی برنامه‌های راهنمایی و مشاوره در نظام جدید آموزش متوسطه که حداقل لیسانس در یکی از رشته‌های مرتبط دارند و در سال 93-92 در مدارس متوسطه در پست مشاور مدرسه مشغول به فعالیت می‌باشند.

پیشرفت تحصیلی ملاک یا معیاری است که در فرآیند منظم آموزش و پرورش برای تعیین و تشخیص پیشرفت یاد گیرندگان در رسیدن به هدف‌های آموزش به کار گرفته می‌شود. (سیف 1388؛ 48) پیشرفت تحصیلی شامل تمامی فعالیت‌هایی است که منجر به یادگیری مطلوب می‌شود. و منظور ما از پیشرفت تحصیلی، معدل نمرات دوره تحصیلی است که هر چه این نمره بالاتر باشد نشانه پیشرفت بیشتر دانش آموز می‌باشد.

گروه (با نظر مشاور) و گروه (بی‌نظر مشاور) دانش آموزانی که با نظر مشاور (اولویت اول برگه هدایت تحصیلی) رشته تحصیلی خود را انتخاب کرده بودند گروه B را تشکیل می‌دهند و افرادی که در اولویت‌های آخر و بدون توجه به توصیه‌ها و ارزیابی‌های مشاوران به رشته مورد نظر رفته بودند گروه A را شامل می‌شوند. جامعه و نمونه تحقیق در این تحقیق جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان دختر کلاس سوم متوسطه شهر ساری در سال تحصیلی 1393-1392می‌باشد که علت انتخاب پایه سوم این است که به مدت دو سال با مشاور در تماس بوده‌اند و همچنین معدل کل دروس این افراد به عنوان ملاک موفقیت با گروه همتا بررسی شود.

مطابق آمار گزارش شده از اداره کل آموزش و پرورش شهر ساری تعداد 69432 نفر دختر در سال سوم متوسط در سال تحصیلی 1393-1392مشغول تحصیل بودند که در جدول زیر به تفکیک تدوین گردیده است: روش نمونه گیری جهت انتخاب نمونه معرف جامعه و افزایش دقت اندازه گیری از روش نمونه برداری تصادفی خوشه ای استفاده شد.

بدین منظور از بین 19 منطقه آموزش و پرورش شهر ساری چهار منطقه جغرافیایی به صورت قرعه و تصادفی انتخاب و حجم گروه نمونه با عنایت به مفروضات مدل آماری پژوهش، تعداد 400 نفر برگزیده و مورد بررسی قرار گرفتند. در این راستا سعی شد افراد هر مدرسه و رشته به دو گروه A و B تقسیم شوند. گروه B کسانی که با نظر مشاور (اولویت اول) رشته تحصیلی خود را انتخاب کرده بودند و گروه A افرادی که در اولویت‌های آخر و بدون توجه به توصیه‌ها و ارزیابی‌های مشاوران به رشته مورد نظر رفته بودند که تعداد دقیق نمونه پژوهش در جدول ذیل موجود می‌باشد.

 

شماره 44

 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.