مشخصات پروپوزال:
موضوع پروپوزال: تاثیر اختلال خواب بر عملکرد تحصیلی و توانایی مهارت حل مسئله در دانش آموزان دختر دوره ی دوم متوسطه شهرستان…
منابع فارسی و لاتین: دارد
تعداد صفحه: 16 صفحه
نوع فایل: word شماره 145

 

برای دانلود به ادامه مطلب رجوع کنید...
 

بیان مساله : یکی از معضلات عمده نظام آموزش و پرورش، مسئله افت تحصیلی است که منظور از آن کاهش عملکرد تحصیلی دانش آموزان را سطح رضایت بخش به سطح نامطلوب می باشد. این مسئله هر ساله هزینه های بسیار بالایی را در بر دارد. آنچه در این رابطه شایان ذکر است این است که افت تحصیلی دارای ابعاد مختلف است که آن را می توان در سه بعد فرد، خانواده، مدرسه و جامعه خلاصه نمود که اختلال در هر کدام از آنها می تواند دانش آموزان را در معرض رفتارهای پرخطر قرار دهد (افشاری، 1385). عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای اهمیت زیادی می باشد و هر کس در فرآیند آموزش دوست دارد که از عملکرد بهتری برخوردار باشد که این خود نیاز به بر این دارد که عواملی که در بهبود یا ضعف عملکرد نقش دارند شناخته و مدیریت شود(نظری شاکر و همکاران، 1390).

بخشی از عملکرد تحصیلی نامطلوب دانش آموزان نوجوانان به خواب ناکافی آنها نسبت داده می شود. مشخص شده است یکی از عواملی که منجر به کاهش زمان خواب میان نوجوانان می شود عبارتند از: شروع زودهنگام مدرسه و تاخیر در مرحله به خواب رفتن(حیدری و همکاران، 1389). تغییرات هنجار بیولوژیکی، روان شناختی و اجتماعی که در دوران نوجوانی پدید می آید با مدت زمان خواب، خواب ناکافی، زمان بندی نامنظم خواب و بی خوابی در دوران نوجوانی همراه است. این گونه تغییرات منفی در ساختار خواب می تواند به پیامدهای روانی-اجتماعی مانند خلق افسرده، مشکلات رفتاری و هم چنین مشکلات تحصیلی بیانجامد. با وجود این که میزان خواب مورد نیاز در دوران نوجوانی کاهش نمی یابد اما نوجوانان عموماً کمتر از 3/9 ساعت (میزان مطلوب خواب مورد نیاز) می خوابند (موری و همکاران، 2009).

اختلالات خواب در کودکان و نوجوانان از شایع ترین مشکلات پیش روی خانواده ها است که می تواند روی عملکرد اجتماعی، عاطفی و تحصیلی آنها تاثیر گذار باشد (اوانز و همکاران، 2005). با این وجود با مداخلات دارویی و رفتاری این اختلالات قابل درمان می باشند و منجر به بهبود رفتار، خلق، توجه و عملکرد تحصیلی می گردد (ایبرت و درکی ، 2004؛ نیکسون و همکاران، 2008). اختلات خواب دامنه ای وسیعی از به سختی به خواب رفتن، بیدار شدن مکرر در طول شب تا اختلالات اولیه ی جدی خواب همچون سندرم آپنه ی خواب را شامل می شود (اندرسون و همکاران، 2009).

 

شماره 145


 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.