سبک رهبری تحول آفرین مرکب از رفتارهایی است که ویژگی های رفتاری مشترکی همچون تقویت کار تیمی، بهبود مهارت های زیردستان و حمایت از افراد در جهت دستیابی به اهداف را مورد توجه قرار می دهد.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
تبیین ارتباط رهبری تحول آفرین با توانمند سازی روانشناختی کارکنان (مورد مطالعه: بانک مرکزی)
 
سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
35 صفحه
شماره:
373


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی تحقیق: رهبری تحول آفرین : سبک رهبری تحول آفرین مرکب از رفتارهایی است که ویژگی های رفتاری مشترکی همچون تقویت کار تیمی، بهبود مهارت های زیردستان و حمایت از افراد در جهت دستیابی به اهداف را مورد توجه قرار می دهد.این ویژگی ها برای رهبر تحول آفرین اصیل امری بایسته است؛ چرا که آنها به ایجاد تعهد و بهره وری اعضای سازمان کمک می نماید(مقیمی،68،1390).

ويژگيهاي رهبران تحول گرا به شرح زير است:

1-نفوذ آرمانی : سرافرازي، فره مندي، احترام و وفاداري بي چون و چراي پيروان از رهبري كه حس آرماني را انتقال مي دهد. نفوذ آرماني باعث مي شود كه رهبران به عنوان مدلهايي از نقش، و الگوي رفتاري براي پيروان باشند. نفوذ آرماني به دو دسته نفوذ ويژگي آرماني و نفوذ رفتار آرماني تقسيم مي شود.

2-ترغیب ذهنی : برانگيختن پيروان به وسيله رهبر به منظور كشف راه حل هاي جدي و تفكر مجدد در مورد حل مشكلات زماني توسط پيروان در واقع رفتار رهبر، چالشي را براي پيروان ايجاد مي كند كه دوباره در مورد كاري كه انجام مي دهند كوشش و تلاش نمايند و در مورد چيزي كه مي تواند انجام يابد، دوباره تفكر كنند.

3-انگیزش الهام بخش : برانگيختن و بالا بردن انگيزش در پيروان كه با توجه به احساسات زيردستان صورت مي پذيرد. تاكيد انگيزش الهام بخش بر احساسات و انگيزه هاي دروني است نه بر تبادل روزانه بين رهبر و پيرو.

4-ملاحظات فردی : توجه به تفاوت هاي فردي پيروان و ارتباط با تك تك آنها و تحريك آنان از طريق واگذاري مسئولي تها براي يادگيري تجربيات است. افراد بوسيله رهبران حمايت مي شوند ورهبران نسبت به احساسات و نيازهاي شخصي آنها نگران هستند(هارتر و باس،1989).

توانمندسازی روان شناختی : توانمند سازی روانشناختی فرایند انگیزشی درون شغلی است که شامل چهار حوزه شناختی ، یعنی احساس تاثیر گذاری ،شایستگی ،احساس معنی دار بودن و حق انتخاب می شود و برای اولین بار توسط توماس و ولتهوس (1990) در ادبیات مدیریت وارد شده است(مقیمی،1390 ،217).

تعریف عملیاتی رهبری تحول آفرین: منظور از رهبری تحول آفرین در این تحقیق نفوذآرمانی ،انگیزش الهام بخش، ترغیب ذهنی و ملاحظه فردی می باشد که به منظور اندازه گیری آن ، محقق با استفاده از پرسشنامه استاندارد کری بارنت و همکاران ، پرسشنامه ای را با 32 سوال طراحی کرده و پس از سنجش اعتبار و پایایی آن جهت سنجش متغیر مذکور مورد استفاده قرار داده است.

تعریف عملیاتی توانمندسازی روانشناختی: منظور از توانمند سازی روان شناختی در این تحقیق احساس شایستگی ،احساس موثر بودن، احساس معنی دار بودن، احساس اعتماد و احساس خود مختاری در کار می باشد که برای اندازه گیری آن پرسشنامه ای با 15 سوال مورد استفاده قرار گرفته است .

این پرسشنامه با استفاده از پرسشنامه استاندارد اسپریتزر توسط محقق ساخته شد و پس از سنجش اعتبار و روایی مورد استفاده قرار گرفت.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.