موضوع و عنوان پروپوزال:

مقایسه ترس از ارزیابی منفی، نگرانی از تصویر بدنی و الگوهای خوردن در زنان چاق، دارای اضافه وزن و عادی
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
19 صفحه
شماره:
506


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

اضافه وزن و چاقی وضعیت هایی هستند که در آن ها وزن بدن از محدوده ی طبیعی فراتر می رود و توسط نمایه ی توده ی بدنی (BMI) (وزن به مجذور قد) ارزیابی می شوند (کالری و ود ، 2002). این پدیده یکی از مشکلات جامعه بشری است. متخصصان علم تغذیه و تربیت بدنی و روان شناسان در تلاش هستند تا راه حل هایی را برای کاهش وزن و چاقی ارایه دهند. تحقیقات نشان داده است که چاقی با بیماری های جسمی و خطرناک مانند دیابت، سکته های قلبی، نقرس، ناباروری و نازایی در زنان بعضی از انواع سرطان ها و بیماری های تنفسی ارتباط دارد (تنگ و یوب ، 2000؛ کلارک سون و هود کین سون ، 2007).

پژوهش های نشان داده است از جمله عواملی که با اضافه وزن و چاقی مرتبط است ترس از ارزیابی منفی دیگران است(یوسفی، 1389؛ به نقل از پور شریفی و همکاران، 1393). واتسون و فرند (1969) ترس از ارزیابی منفی را نگرانی افراد درباره ارزیابی های دیگران، آشفتگی مفرط نسبت به ارزیابی های منفی، اجتناب از موقعیت های ارزیابی، و انتظار تجربه ارزیابی های منفی از سوی دیگران، تعریف کردند.

رپی و هیمبرگ (1997) ترس از ارزیابی منفی را به عنوان مشخصه اضطراب اجتماعی در نظر می گیررند که در ایجاد و حفظ اضطراب غیرمنطقی و شدید مرتبط با موقعیت های اجتماعی موثر است. افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی رفتارشان را در خلال گفتگو های فی البداهه و تعامل های اجتماعی بسیار ضعیف تر از آنچه ناظران امتیاز می دهند، ارزیابی می کنند؛ و ترس از ارزیابی منفی با چنین ارزش یابی های متفاوتی در ارتباط است (رودبایگ و چمبلس ، 2002؛ لونده و اسپیرلینگ ، 2002). حمایت تجربی از این فرضیه که اضطراب اجتماعی انواع پاسخی به ترس از ارزیابی منفی است، قابل توجه بوده است. افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی انواع رفتار ها را با هدف اجتناب از ارزیابی های منفی بالقوه انجام می دهند (ولز و همکاران، 1995).

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.