دانلود پایان نامه روانشناسی بالینی کارشناسی ارشد
عنوان : پیش بینی سازگاری زناشویی توسط رضایت جنسی و باورهای ارتباطی ناکارآمد


قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 24 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 115 صفحه
اغلب، بعد از ازدواج درباره رویاهای شخصی ریشه دار صحبت نمی شود و آنها مخفی می شود چرا که تصور می کنیم باید اینگونه باشد تا رابطه زناشویی مؤثر واقع شود. معمولا زن و مرد این حق را برای خود قائل نیستند که بخواهند شکایتی در این زمینه کنند ممکن است آمال و آرزوهایشان را الكودكاته يا "غير عملی بدانند. اما این برچسب ها این واقعیت را تغییر نمی دهند که رؤیا چیزی است که شما پیوسته آن را تمنا می کنید، و اگر در یک رابطه زناشویی به آنها احترام گذاشته نشود، ناگزیر اختلاف و درگیری پیش خواهد آمد. به عبارت دیگر، وقتی با دفن کردن یک رؤیا خود را با زندگی زناشویی تان هماهنگی می کنید و تطبیق می دهید، این رؤیا دوباره به شکل مخفی به صورت گیر کردن در یک اختلاف سر درمی آورد تمرین: رویاهای پنهان فعالیت زیر فرصتی به شما میدهد که کشف رؤیاهای پنهان را تمرین کنید بدون اینکه در ابتدا روی رابطه زناشویی خودتان تمرکز کنید. در زیر ۶ مثال رایج از گیوهای اختلافی آمده است.

هر یک را بخوانید و حدس بزنید احتمالأ چه رؤیاهایی در چشم انداز هر یک از زن و مرد نهفته است. سرگذشتی کوتاه یا یک خاطره بسازید که رؤیای مرد و موضع او را توضیح دهد و سپس همین کار را برای زن انجام دهید. در هر مورد تصور کنید که این مورد، موضع خود شماست و اینکه برای شما خیلی سخت است که از آن بگذرید. به این فکر کنید که موضعتان چه معنایی برای شما دارد و این رؤیا در گذشته شما از کجا نشأت می گیرد. تصور کردن رؤیاهای افراد دیگر به شما کمک خواهد کرد که در قفل شده رؤیاهای پنهانی که باعث گیرهای اختلافی در زندگی زناشویی خودتان شده است را باز کنید. این یک تمرین خلاق است که در آن هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. برای شروع، رؤیاها و ماجراهای مربوط به آنها را در مورد دو زوج اول گنجانده ایم برای بقیه زوجها، رویاها و ماجراهای مربوط به هر یک را در صفحات  پیدا خواهید کرد.

سعی کنید به ماجراهای مربوط به رؤیاهای این زوج ها نگاه کنید تا اینکه خودتان ماجرایی را خلق کنید. اگر خودتان این کار را انجام دهید منفعت بسیار بیشتری از این تمرین خواهید برد معمولا وقتی به فرهنگ فکر می کنیم، در ذهنمان یکسری گروههای قومی قبیله ای یا حتی کشورهایی می آیند که رسم و رسومات و سبک آشپزی خاصی دارند. اما حتی دو نفر که توافق کرده اند زندگی مشترکی داشته باشند نیز میتوانند یک فرهنگ تشکیل دهند. در واقع، هر زن و مردی و هر خانواده ای برای خود یک خرده فرهنگ ایجاد می کند. و مانند دیگر فرهنگها این واحدهای کوچک نیز رسم و رسومات (بیرون رفتن یکشنبه شبها)، مراسم آیینی (یکه نوشیدنی خنک بعد از تولد هر نوزاد)، افسانها داستان هایی که زن و مرد برای هم تعریف می کنند، چه راست، چه دروغ، و چه همراه با کمی زرق و برق)، که همگی تجربه رابطه زناشویی و جزء یک گروه بودن را توضیح داده و بیان می کننده "پائولا" و "دی" عضو ضعيف خانواده هایشان محسوب می شدند. تصور می شد هر دوی آنها از لحاظ باهوش بودن، جذاب بودن و احتمال موفقیت از همه خواهران و برادرانشان کمتر باشند.

اما در نهایت، همه خواهران و برادران آنها یا اصلا ازدواج نکردند یا کارشان به طلاق کشید، در حالی که پائولا و داگ یک رابطه زناشویی شاد و مستحکم ایجاد کردند، شغل های تابتی پیدا کردند، و در خانواده ای دوست داشتنی فرزندانی فوق العاده تربیت کردند. بخشی از فرهنگ زناشویی آنها، و داستانی که برای خودشان درباره خودشان تعریف می کردند این باور بود که آنها یک تیم عالی و بسیار پر انرژی هستند. آنها به کسانی که سعی داشتند آنها را ناامید کنند بی اعتنا بودند و با وجود همه مشکلات بالأخره موفق شدند موفقیت در ایجاد فرهنگ مشترک به معنی این نیست که زن و مرد در همه جوانب فلسفه زندگی کاملا با هم موافق هستند. در عوض، یک نوع تلفيق وجود دارد. آنها راهی برای احترام گذاشتن به رویاهای یکدیگر پیدا می کنند. هر چند ممکن است همیشه آن رؤيا را به عنوان رویایی مشترک نپذیرند. فرهنگی که آنها با هم توسعه می دهند رؤیاهای هر دوی آنها را تلفیق می کند. این فرهنگ انعطاف پذیر است طوری که با رشد و توسعه زن و مرد، این فرهنگ نیز تغییر می کند.

وقتی یک رابطه زناشویی یک چنین معنای مشترکی پیدا می کند، درگیری و اختلاف شدت کمتری دارد و مشکلات دایمی کمتر احتمال دارد که به گیر اختلافی منجر شود. قطعا این احتمال وجود دارد که زندگی زناشویی مستحکم و پابرجایی داشته باشید و در عین حال حس عمیق مربوط به یک چیز معنادار در زندگی مشترکتان وجود نداشته باشد. رابطه زناشویی شما می تواند موثر باشد حتی اگر رؤیاهای شما هماهنگ نباشند. فصل قبل به شما نشان داد که دقیقا چگونه می توانید از مشکلات دایمی عبور کنید تا اینکه بتوانید با آنها زندگی کنید به جای اینکه بر سر یک اختلاف گیر کنید. مهم است که بپذیرید که هر یک از شما احتمالأ رؤیاهایی خواهد داشت که دیگری در آن شریک نیست اما می تواند به آن احترام بگذارد. برای مثال ممکن است منجب متفاوتی داشته باشید اما آنقدر برای سفر معنوی یکدیگر احترام قائل باشید که این اختلاف در مسائل ایماتی را حل و فصل کنید.


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp237

 


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.