رابطه صمیمی را به راحتی می توان تشخیص دارد اما تعریف کردن ان خیلی سخت می باشد. مطمئنا این ویژگی ساده با یک سری از ویژگی های محدود نمی باشد.

معمولا تعريفهایی که از این واژه می شود دربرگیرنده سازگاری والدین با کودکان، پاسخ دهی به سیگنال های کودک، و عملکردها و نیازهایش، مشارکت در کارهای کودک، به خصوص فعالیتهایی که مورد علاقه وی می باشد، علاقه نشان دادن به موفقیتهایش، وهمدردی کردن در مشکلات و شکست هایش و حساسیت نشان دادن به حالتهای روحی اش می باشد. بی شک هر یک از این رفتارها دارای روابط هماهنگی بین فرزند و والدین میباشد و چنین رابطه ای در برگیرنده توجه متقابل، احساس همدردی متقابل، علایق مشترک و میزان اختلاف کم می باشد.

این صمیمیت ممکن است به خودی خود چیز خوبی باشد و یا ممکن است تأثيرات غير مستقيم بدی از طریق پیامدهایش داشته باشد. هیچ کدام از والدین نمی توانند همیشه این گونه عملکرد را به عنوان والدین داشته باشند بنابراین صميمت والدین بصورت نسبی است نه قطعی. هم چنین این رابطه ممکن است تا حدی نتیجه ویژگی ها و رفتارهای کودک باشد. کودکانی که به تمامی رفتارهای والدین واکنش نشان نمی دهند، مثل حالت در خود ماندگی (اوتیسم)، خیلی سخت تر می توان با آنها رابطه صمیمی برقرار کرد. (Kanner که برای اولین بار درباره اوتیسم صحبت کرد و آن را با عنوان یک سندروم تعریف کرد، از مادران سرد و بی روحی صحبت کرد که با رفتار سرد خود باعث ایجاد سندروم در خود ماندگی شده اند که این دیدگاه امروزه به عنوان یک رابطه علت و معلولی در نظر گرفته می شود.).

والدینی که صمیمیت خیلی زیادی با فرزندان خود دارند دارای فرزندانی می باشند که دارای رفتار پیش فعال اجتماعی خیلی بالایی هستند و دارای ویژگی هایی مثل وابستگی مثبت (ص۔ ۱۲۲- ۲۵)، نوع دوستی (ص ۱۰۰-۲')، اعتمائ به نفس بالا (ص ۷۹-۸۰)، شکایت کردن با درخواستهای منطقی (۲۸-۲۲۶ء ۲۴۳ - ۵۰)، وجدان و غیره می باشند (۰۲-۱۰۰). در حالیکه بطور قابل توجهی رابطه صمیمی بین والدین و فرزندان به ندرت وجود دارد بنابراین این خطر بیشتر وجود دارد که کودکام رفتارهای منفی را از خود نشان بدهند و دارای مشکلات بسیار زیادی باشند.

من به عنوان یک انسان در اعتقاد به این مساله تردیدی ندارم که کودکان با رابطه صمیمی رفتار بهتری خواهند داشت و اینکه رفتار خیلی سرد نمی تواند بازدهی جندانی داشته باشد اما به عنوان یک دانشمند فکر می کنم که جای سئوالات بسیار زیادی در مورد درک دقیق این رابطه صمیمی باقی می ماند. برای مثال چه نوع صمیمیتی، چه میزان صمیمیت، در چه زمانی وهم چنین سئوالاتی هم در مورد رابطه علت و معلول موجود در این رابطه بین دو طرف، در مورد تغییرات در طول زمان، در مورد مکان بروز این رابطه صمیمی در حضور دیگران و در مورد رابطه متقابل صمیمیت و دیگر ویژگی ها بوجود می اید.


پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : بررسی تاثیر آموزش مدیریت خشم مبتنی بر بازسازی شناختی در افزایش صمیمیت اجتماعی و کاهش تفکر قطعی نگر دانش آموزان
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 23 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 75 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp49


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.