منظور از اعتیاد به تلفن همراه، کسب امتیاز 75 و بالاتر است که توسط پرسشنامه استاندارد استفاده مفرط از تلفن همراه جنار و همکاران(2007) به دست می آید.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
بررسی رابطه اعتیاد به اینترنت و تلفن همراه با احساس تنهایی دانش آموزان دبیرستان های شهر یاسوج

سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
34 صفحه
شماره:
439


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

اعتیاد به اینترنت

تعریف نظری: اعتیاد به اینترنت در زیر مجموعه اختلالات تکانه ای آمده است و آن نوعی استفاده از اینترنت است که بتواند مشکلات روانشناختی، اجتماعی، درسی و یا شغلی در زندگی فرد ایجاد کند(41).

تعریف عملی:

منظور از اعتیاد به اینترنت، کسب امتیاز 50 و بالاتر است که توسط پرسشنامه استاندارد اعتیاد به اینترنت یانگ به دست می آید. این پرسشنامه دارای20 گویه است که هر گویه آن 5-0 امتیاز دارد. نمره کل از 0 تا 100 می باشد که به 3 سطح: کاربر طبیعی(49-20)، اعتیاد خفیف(79-50) و اعتیاد شدید(100-80)، تقسیم می شود(34).

اعتیاد به تلفن همراه

تعریف نظری: استفاده آسیب زا از تلفن همراه، وضعیتی است که با استفاده فراوان و اشتغال ذهنی با تلفن همراه مشخص می شود(25). تعریف عملی: منظور از اعتیاد به تلفن همراه، کسب امتیاز 75 و بالاتر است که توسط پرسشنامه استاندارد استفاده مفرط از تلفن همراه جنار و همکاران(2007) به دست می آید. این پرسشنامه دارای 23 گویه است که هر گویه آن 6-1 امتیاز دارد. نمره کل از 23 تا 138 می باشد. آزمودنى هاى با نمرات بالاى 75 به عنوان استفاده کننده مفرط، 75-25 استفاده کننده متوسط و پایین تر از 25 به عنوان استفاده کننده کم مشخص مى شوند(31).

احساس تنهایی

تعریف نظری: احساس تنهایی، تجربه عاطفی ناخوشایند و پریشانی روحی مزمنی است که از تعارض های ارتباطی بین فردی و کاستی هایی در روابط اجتماعی شخص ناشی می شود و عاملی مؤثر هر چند مبهم، در بروز بسیاری از اختلالات و ناخوشی های بنیادین روانی است(42).

تعریف عملی: منظور از احساس تنهایی، کسب امتیاز بالاتر از میانگین 50 است که توسط پرسشنامه استاندارد احساس تنهایی UCLA به دست می آید. این پرسشنامه 20 سوألی است است که هر سوأل آن 4-1 امتیاز دارد. نمره کل از 20 تا 80 می باشد. میانگین نمره 50 است. نمره بالاتر از میانگین بیانگر شدت بیشتر احساس تنهایی است.

پیش فرض های پژوهش: نوجوانی دوره انتقالی از کودکی به بزرگسالی است. تغییرات رخ داده در نوجوان اغلب موجب احساس استرس و اضطراب می گردد(43). در مراقبت از نوجوانان تأکید اصلی بر مسائل روانی-اجتماعی است(44). احساس تنهایی پدیده ای ذهنی و ناراحت کننده است. تنهایی به عنوان شکست در برآوردن نیازهای تعلق پذیری به حساب می آید(45).

یکی از فرضیه های مطرح در تبیین ارتباط بین احساس تنهایی و استفاده از اینترنت، این است که استفاده افراطی از اینترنت به احساس تنهایی منجر می شود(42). در جهان امروز، فرهنگ رسانه ای با برتری رسانه اینترنت و تلفن همراه فراگیرترین و مسلط ترین فرهنگ تأثیر گذار در جامعه است. مرکز ثقل این تأثیر روی نسل در حال رشد، یعنی نوجوانان و جوانان است(16).

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.