در عصرحاضر به دلیل پیچیدگی های عدیده موجود در زندگی انسان حركت به سوی تخصصی شدن كارها روند فزاینده ای یافته است. همین امر منجر به اقداماتی توسط فرهیختگان و اندیشمندان جوامع مختلف گردیده است، تا انسان امروزی را از مسایل فراروی خویش سربلند بیرون آورند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
ارتباط بین آگاهی مدیران از وظایف مدیریت و نحوه تصمیم گیری آنها از دید کارکنان در مدارس شهر سیرجان

سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
28 صفحه
شماره:
395


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

اهمیت تحقیق : در عصرحاضر به دلیل پیچیدگی های عدیده موجود در زندگی انسان حركت به سوی تخصصی شدن كارها روند فزاینده ای یافته است. همین امر منجر به اقداماتی توسط فرهیختگان و اندیشمندان جوامع مختلف گردیده است، تا انسان امروزی را از مسایل فراروی خویش سربلند بیرون آورند. حل این مسایل در هر جامعه ای از طریق به وجود آمدن سازمان های پویا، نیرومند و بالنده امكان پذیر است تا بتواند ضمن تفكیك كاركردهای اجتماعی در جهت اهداف خاصی در راستای پاسخگویی به نیازهای اجتماعی گام های مؤثری را بردارد و هر كجا كه سخن از سازمان و گروه های كاری در قالب رسمی و غیر رسمی برای تحقق نیازهای اجتماعی به میان می آید، مدیریت و رهبری محور فعالیتهای آن قرار می گیرد، زیرا تا نیروی انسانی متخصص و مدیران لایق و كارآمد وجود نداشته باشند از منابع مادی، انسانی و مالی استفاده مناسب به عمل نمی آید(کوهستانی ،1384 : 2)

در این میان یكی از مسایل مهم در خصوص مدیران، توجه به دانش مدیریت آنان است كه می تواند مدیر را در برخورد با مسایل سازمانی فعال جلوه دهد و در كاركردهای مختلف مدیریت به او كمك شایانی نماید. مسأله آموزش مدیران و توجه به بالا بردن دانش مدیریت آنان برای ارتقای سطح علمی در فعالیت های گسترده، در تمامی بخش های جامعه بسیار ضروری به نظر می رسد، زیرا به كمك مدیران توانمند و آگاه به اصول، نظریه ها و سبك های مدیریت و واجد مهارت های انسانی، ادراكی و فنی می توان چهره سازمان های اداری، صنعتی، بازرگانی و آموزشی را دگرگون ساخت و از منابع موجود حداكثر استفاده را برد (صافی،20:1371).

یكی از بخش های مدیریتی كه در نظامهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اثری عمیق و نافذ داد، مدیریت در آموزش و پرورش است و اگر مدیران آموزشی یك جامعه دارای دانش و مهارت كافی باشند، بدون تردید نظام آموزشی و سایر بخش های اجتماع نیز از اثر بخشی، كارآیی و اعتبار بالایی برخوردار خواهند بود (میركمالی،9:1383).

از سوی دیگر، اغلب صاحب نظران معتقدند بشر به منظور رفع مشكلات و تصریح وضع موجود و استفاده مطلوب از فرصتها و جلوگیری از مخاطرات و تهدیدهای آینده ناچار به اتخاذ تدابیر و جستجوی راه حل ها است، به عبارت دیگر ناگزیر به تصمیم گیری است (کوهستانی ، 1384: 3).

دراین میان تصمیم گیری در سازمان های آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا چنین سازمان هایی، با انسان ها سروكار دارند و تصمیماتی در مورد آموزش و پرورش آنان اتخاذ می كنند كه چنان چه این تصمیمات درست اتخاذ نگردند، زیان های جبران ناپذیری برای افراد جامعه به بار خواهد آورد . بنابراین مدیران برای اتخاذ تصمیماتی مؤثر، نیازمند دانش و مهارت در امر تصمیم گیری می باشند. تابتوانند با استفاده از مدل ها و تئوری های مختلفی كه در ارتباط با تصمیم گیری و امر مدیریت وجود دارد، شرایط و ویژگیهای مسأله (مشكل) را تشخیص داده، شیوه های مناسب با شرایط را برای اخذ تصمیم به كار گیرند ( همان منبع : 12)

امروزه هنر و علم مدیریت را از ظریف ترین ، دشوارترین و پرثمرترین كارهای آدمی می دانند و به عنوان یكی ازشاخص های مهم تمدن وازجمله عوامل مؤثردررشدوتوسعه اجتماعی ،فرهنگی واقتصادی جوامع كنونی به حساب می آورند.

درحال حاضر اهمیت و اثربخشی این دانش بشری تا آن اندازه است كه بعضی صاحب نظران ، این عصر را عصر مدیریت و دنیای امروز را دنیای مدیران آگاه می دانند ، زیرا به كمك مدیران توانمند و آگاه به اصول ، نظریه ها وسبك های مدیریت و واحد مهارت های انسانی ، ادراكی و فنی می توان چهره سازمان های اداری ، صنعتی ، بازرگانی و آموزشی را دگرگون ساخت و از منابع طبیعی ،سرمایه ، تكنولوژی و نیروی انسانی حداكثر بهره را برد و با برنامه ریزی و سازمان دهی در هر یك از سازمان های مختلف نظم و هماهنگی ایجاد نمود و تحقق اهداف دستگاه های متفاوت را ممكن ساخت .

از بین انواع مدیریت ، مدیریت بر سازمان های آموزشی و پرورشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نقش استراتژیك دارد. اگرسازمان های دیگر جامعه در ایفای وظایف و رسالت خود كوتاهی كنند و به اهداف موردنظر دست نیابند، نتیجه آن مستقیما عاید گروه یا سازمانی است كه با آن سر وكار دارند.

اما اگر سازمان آموزش و پرورش و مدیران آن از ماهیت كار خود غافل باشند یا در فرآیند تصمیم گیری وقفه ای به وجود آورند، حاصل كارشان درابعاد اخلاقی ، اجتماعی و اقتصادی متوجه جامعه خواهد شد و در رشد و توسعه جامعه و یا افت و انحطاط آن سهم مؤثری خواهد داشت (صافی ، 1375 :92).

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.