بسیاری از افراد معتاد به بازی، تلاش می کنند به نحوی به زندگی خود معنا دهند. آنها می دانند استعداد زیادی دارند اما راه مناسی برای ظهور آن پیدا نمی کنند.

آنها دوست دارند با دنیای واقعی بیشتر در ارتباط باشند، اما تلاششان به جایی نمی رسد. بعضی از آنها مانند کیل از مشکلات عاطفی رنج می برند و عده ای دیگر هم صرفا به این دلیل به بازی روی می آورند که فعالیت دیگری پیدا نمی کنند که ذهنشان را درگیر کند. این عده معمولا مشاغلی ملال آور دارند که رضایت درونی برایشان نمی آورد. جیک بیست و یک ساله پسر تنبل و جسوری بود که با مادرش زندگی می کرد و هر چند ماه یک بار شغلش را از دست میداد. به خاطر الگوی نامنظم خوابش، صبح نمی توانست به موقع بلند شود. بنابراین با با تأخیر در محل کار حاضر می شد یا اصلا غيبت می کرد. بازی وارکرفت کنترل زندگی را از دستش ربوده بود.

او چند ماهی به طور جسته و گریخته در جلسات گروهی من شرکت کرد اما تا آخر آن را دنبال نکرد.| یک روز جیک از روی هوس به یکی از مراکز ارتش رفت تا برای سربازی ثبت نام کند. او داستان خود را برای یکی از ماموران نقل کرد و مامور در جواب گفت: «شما کاملا به درد ارتش میخورید. سیستم ردیابی مورد استفاده ما در جنگ خیلی شبیه به بازی کومند و کانکونر است با این تفاوت که کنترل تمام جبهه در دست شما نیست.» جیک از پاسخ مأمور و وارد بودن او به اصطلاحات بازی مبهوت شده بود.

بعدها جیک فهمید که این مأمور هم مانند او به علت اعتياد به بازی نتوانسته بود در درس و مدرسه موفق باشد. او به جیک گفته بود: با ورود به ارتش توانستم از اعتیادم بهترین بهره را پیرم. کم کم خودت متوجه میشوی که بیشتر افراد اینجا بازیکنان حرفه ای بوده اند.» ارتش ایالات متحده، حداقل ده سالی است که به ارزش بازیهای ویدئویی برای سربازگیری و تعلیم سربازها، پی برده است. بسیاری از نرم افزارهای آموزشی برای تعلیم مهارتهای نظامی به بازیهای ویدئویی متکی هستند.

لاری مک کرکنا ناخدای نیروی دریایی ایالات متحده، می گوید: «بازیهای ویدئویی از افراد، سربازها و ملوانهای سریع تر و ارزان تری می سازند. واقعیت این است که از طریق بازی می توان فرد را سه یا چهار ساعت مشغول و متمرکز نگه داشت، حال آنکه در کلاس آموزشی بعد از پانزده دقیقه حوصله شخص سر می رود.» بسیاری از بازیکنان مانند جیک به ارتش ملحق می شوند و سازمانی را پیدا می کنند که از مهارتهای منحصربه فرد آنها بهره می گیرد. جیک می گفت که انگار وارد دنیای دیگری شده است.

از آموزشهای ابتدایی با حضور کاملش در جبهه ها هرگز احساس ناراحتی نکرده بود: این اولین بار بود که در زندگی احساس ارزشمندی می کردم، پیش از این همیشه فکر می کردم سرنوشت من این است که بازنده باشم» هرچند او نمی تواند جزئیات شغلش را در ارتش برایم بگوید، اما جوانی که وضعیت تحصیلی خوبی در دبیرستان نداشت حالا سروکارش با کامپیوترهای نظامی است و چندین بار ارتقاء گرفته است و فرماندهانش فوق العاده از کارش رضایت دارند و این در حالی است که قبل از ملحق شدن به ارتش، نمی توانست هيچ شغلی را نگه دارد.

البته در اینجا می توان ارتش را عامل موفقیت جیک قلمداد کرد، اما اگر دقیق تر نگاه کنیم متوجه می شویم که علت موفقیت او این بود که توانست به استعداد خود جهت بدهد. او وارد محیطی شد که باعث رشد استعدادهایش می شد. در واقع او از هفت سالگی عملا به کامپیوتر وارد بود اما بازی، استعداد او را برای کار با کامپیوتر هدر میداد.


پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : بررسی رابطه اعتیاد به فناوری اطلاعات با راهبردهای خود تنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه دوم
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 28 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 129 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp58


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.