مشخصات پروپوزال:
موضوع پروپوزال: بررسی تنظیم هیجانی در بیماران مبتلا به اختلال شبه جسمی (جسمانی شکل)
منابع فارسی و لاتین: دارد
تعداد صفحه: 19 صفحه
نوع فایل: word شماره 95

 

برای دانلود به ادامه مطلب رجوع کنید...
 

اختلال های جسمانی شکل ، گروه وسیعی از بیماری هاست که علایم و نشانه های جسمی جز اساسی آنهاست. این اختلال ها، دربر گیرنده ی کنش متقابلی است که در آنها مغز، به طرقی که هنوز مشخص نیست، هشدارهای مختلف صادر می کند و اثر این هشدارها بر هشیاری فرد، القای وجود مسایل جسمی جدی است. به علاوه، تغییرات جزیی یا هنوز شناخته نشده در نورو شیمی و نوروفیزیولوژی ممکن است از مکانیزم های ناشناخته ی روانی یا مغزی حاصل شود که بوجود آورنده ی بیماری است. پزشکان، در تلاش برای تایید کردن تشخیص جسمانی، به معاینات یا آزمایش های پر هزینه ی پزشکی و حتی جراحی متوسل می شوند و وقتی این احتمال را مطرح می کنند که علت مشکل، می تواند جنبه ی روانی داشته باشد، با عصبانیت بیماران مواجه می شوند (هالجین و ویتبورن ، 2003؛ ترجمه سید محمدی، 1392).

در متن بازنگری شده ی چهارمین چاپ راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی ، پنج اختلال شبه جسمی تحت عنوان اختلال جسمان کردن، اختلال تبدیلی، خودبیمار انگاری، اختلال بدریختی بدن و اختلال درد معرفی شده است (سادوک و سادوک، 2003؛ ترجمه پو افکاری، 1390). این اختلال معمولا با سایر اختلال های روانی نظیر افسردگی اساسی، اختلالات شخصیتی، اختلال اضطراب و فوبی ها همراه است. داده های حاصل از پژوهش تالی و همکاران (2009) نشان داد این افراد سطوح بالاتری از اختلالات روانپزشکی، به ویژه افسردگی (6/35%) و اختلال های اضطرابی (7/29%) را نشان می دهند.

پایولی و آلپرس (2002) نشان دادند که بیماران مبتلا به این اختلال، کلمه های دارای بار مثبت را کمتر به یاد می آورند. طی سالهای گذشته تلاش های زیادی به منظور توضیح مکانیسم های آسیب زایی و علت شناختی اختلالات جسمانی سازی صورت پذیرفته است. پیشنهاد های موجود در ادبیات پژوهش دامنه گسترده ای از نابهنجاری های زیستی (ریف و اکسنر ، 2002) تا حساسیت فیزیولوژیکی (اریکسن و یورسین ، 2004) و اختلال در ادراک و شناخت (لیم و کیم ، 2005) را پوشش می دهند. به هر صورت، ماهیت رابطه بین تعارضات روان شناختی و جلوه های جسمانی آنها، هنوز مشخص نشده است و این مساله با در نظر گرفتن ناهمگونی اختلال شبه جسمانی پیچیده تر می شود.

 

شماره 95


 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.