مشخصات:
موضوع پروپوزال: رابطه ی بین شیوه فرزندپروری والدین با عملكرد تحصیلی فرزندان آن ها - مورد مطالعه: والدین پایه دوم (هشتم) دوره اول مقطع متوسطه ی شهر همدان
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: آموزش پروپوزال و پایان نامه نویسی نویسی ، الگوی پایان نامه و پروپوزال نویسی قابل استفاده برای اساتید درس روش تحقیق، آشنایی با منابع آموزشی، آشنایی با اصول تحقیق وپروپوزال نویسی و....

کیفیت : درجه عالی

تعداد صفحه: 18 صفحه
نوع فایل: word شماره 85
برای دانلود این نمونه پروپوزال به ادامه مطلب بروید...

قسمت هایی از این پروپوزال :

تعریف مفهومی سبك فرزندپروری: منظومه‌ای از نگرش در مورد فرزند، نحوه برقراری ارتباط با فرزند، روش نگهداری فرزند و جو عاطفی حاكم بر فضای رفتاری والدین می‌باشد (استنبرگ ، 2001).

تعریف عملیاتی سبك فرزندپروری: در این پژوهش برای تعیین نوع سبك فرزندپروری از پرسشنامه یشیوه هایفرزندپروریدیاناباوم رینداستفاده گردیده است.

مقیاس سبك فرزندپروری دارای سه مؤلفه می‌باشد كه عبارتند از: سبك قاطعانه، سبك مستبدانه و سبك سهل‌گیرانه.تعیین نوع فرزندپروری او در هرکدام از انواع بستگی به نمره ای دارد که هر آزمودنی از پرسش نامه کسب می کند.

-سبك مقتدرانه: تعریف مفهومی: در این سبك، والدین درخواست‌های معقول و پخته‌ای دارند و این درخواست‌ها را با تعیین محدودیت‌ها و اصرار بر این كه كودك باید از آنها تبعیت كند به اجرا می‌گذارند. در عین حال، آنها صمیمیت و محبت نشان می‌دهند، صبورانه به نقطه‌نظرهای فرزندان‌شان گوش می‌دهند و مشاركت و تصمیم‌گیری خانواده را ترغیب می‌كنند (باوم ریند و بلاك ، 1966).

تعریف عملیاتی: منظور از سبك مقتدرانه نمره‌ای است كه فرد از خرده‌مقیاس مقتدرانه پرسش نامه سبك فرزندپروری دیاناباومریندبه دست می‌آورد.

-سبک مستبدانه: تعریف مفهومی: در این نوع سبك، والدین متوقع هستند و برای پیروی كردن آنچنان ارزش زیادی قائل هستند كه فرزندانشان دوست ندارند پیروی كنند. كمتر به گفتگو با فرزندان خود می‌پردازند و برای اعمال نظرات خود به فشار و گاهی تنبیه متوسل می‌شوند (باوم ریند و بلاك، 1996).

تعریف عملیاتی : منظور از سبك مستبدانه نمره‌ای است كه فرد از خرده‌مقیاس مستبدانه سبك فرزندپروری به دست می‌آورد. -سبک سهل گیرانه تعریف مفهومی: در این سبك، والدین مهرورز و پذیرا هستند ولی متوقع نیستند و از هر گونه اعمال كنترل، خودداری می‌كنند.

این‌گونه والدین به فرزندشان اجازه می‌دهند در هر سنی هستند، خودشان تصمیم بگیرند در حالی كه هنوز قادر به انجام این كار نیستند. به عنوان مثال هر موقع كه دوست داشتند تلویزیون تماشا كنند، هر موقع دوست داشتند درس بخوانند و... (باوم ریند و بلاك، 1966).

تعریف عملیاتی: منظور از سبك سهل‌گیرانه نمره‌ای است كه فرد از خرده‌مقیاس سهل‌گیرانه فرزندپروری به دست می‌آورد.

-عملکرد تحصیلی تعریف مفهومی: درجه موفقیت دانش‌آموزان در یادگیری مطالب درسی پیش‌بینی شده از سوی وزارتخانه آموزش و پرورش پیشرفت را جلوه‌ای از جایگاه تحصیل دانش‌آموزان می‌داند كه ممكن است بیانگر نمره‌ای برای یك دوره یا میانگین نمرات در دوره‌های قبل باشد. (لاوین، 1976)

تعریف عملیاتی: در این پژوهش معیار پیشرفت و عملكرد تحصیلی را میانگین نمرات تحصیلی دانش‌آموزاندر دروس مختلف در سال تحصیلی گذشته بوده که از کارنامه دانش آموزان استخراج شده است.

قلمرو تحقیق تحقیق حاضر در سطح شهر ایلام و در بین مدارس متوسطه ی اول و در بین دانش آموز سال دوم (پایه هشتم) انجام گرفته است. طرح تحقیق طرح تحقیق حاضر از نوع طرح های غیرآزمایشی و به طور دقیق از نوع همبستگی است.

این پژوهش در پی آن است تا به ارتباط بین متغیرها را در قالب یک مدل علی مورد بررسی قرار دهد. جامعه ی آماری در این پژوهش جامعه آماری شامل تمامی‌دانش آموزان سال دوم دروه ی اول مقطع متوسطه ی شهر ایلام (پایه هشتم) می‌باشد.

براساس اطلاعات و داده‌های اداره آموزش و پرورش شهرستان همدان، تعداد دانش آموزان سال دوم (پایه هشتم) دوره ی اول مقطع متوسطه ی شهر ایلام در سال تحصیلی 94-1393، بر اساس آمار واحد آمار و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان، 2890 نفر است.

روش نمونه گیری و روش برآورد حجم نمونه جهت بدست آوردن حجم نمونه از فرمول نمونه گیری کوکران و به شیوه ی زیر استفاده شده است. n=(Nt^2×pq)/(Nd^2+t^2 pq)=(2890(3.84)×(0.5)(0.5))/(2890(0.0025)+3.84(0.5)(0.5) )=≈339

سپس برای بالابردن ضریب اطمینان و کاستن از خطا این تعداد به 340 نفر رسانده شد. در این مطالعه نیز برای رسیدن به نمونه آماری، از روش ترکیبی استفاده شد. به این معنی که ابتدا از نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای برای انتخاب مدارس و همچنین مدارس دخترانه و پسرانه استفاده شد.

آنگاه از شیوه ی نمونه‌گیری تصادفی سیستماتیک بهره گرفته شد و نمونه های مورد نظر را بر اساس دفتر حضور و غیاب کلاس ها انتخاب گردیدند و ضمن مشخص نمودن کد هر مورد پرسشنامه در اختیار آنها گذاشته شد تا در اختیار والدین خود قرار دهند. در این تقسیم بندی نوع والد (پدر یا مادر) نیز در نظر گرفته شد.

 

شماره 85

 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.