یکی از ملزومات زندگی فردی داشتن توانایی ای است که به آن کنترل ذهن می گویند، یعنی همان طور که من می توانم در هر لحظه دستم را به اختیار حرکت دهم و یا حرکت آن را متوقف کنم، باید قادر باشم فعالیت ذهن خود را نیز کنترل کنم.

به عبارت دیگر باید بتوانم موضوعی خاص را در زمان معین و با اختیار به صحنه ی ذهن آورده، پس از مدتی مشخص که کار من با آن فکر یا موضوع تمام شد، آن را از ذهن خود خارج کنم و به همین ترتیب، موضوع بعدی را انتخاب کرده، به ذهن خود فرا بخوانم. هرگاه این کار بتواند لحظه به لحظه توسط من انجام شود و ادامه بیابد، من به این توانایی، یعنی کنترل ذهن، دست یافته ام. این موضوع امروزه به قدری اهمیت پیدا کرده است که در تعریفی از خوشبختی گفته شده: «خوشبختی یعنی: کنترل لحظه به لحظه ی ضمیر و ذهن». بسیاری از ما انسانها فاقد این مهارت هستیم و یا متوجه نبوده ایم که چنین مهارتی را می توان کسب کرد؛ در نتیجه افکار مختلف و متنوعی به صورت کاملا تصادفی در صفحه ی ذهن مان می آیند و می روند؛ به ویژه در اوقاتی که کمی فارغ و آسوده خاطر هستیم و یا در مواقعی که کمی تحت فشار روانی قرار داریم. دیگر دوران آن روزها که می گفتند خوشبختی با کسب ثروت، علم، قدرت، شهرت و یا هنر به دست می آید تمام شده است.

کارهای تحقیقاتی و آماری روی تمام موارد فوق و بر روی افراد با سوابق خانوادگی مختلف انجام شده است و نتایج آن به ما خاطرنشان می کند هیچ یک از موارد فوق موجب خوشبختی افراد نخواهند شد. محققان طی کسب اطلاعات بسیار در این زمینه می گویند: «خوشبختی در حقیقت یک احساس خوب درونی است و می دانیم مرکز احساسات و عواطف در مغز ما قرار دارد. بنابراین، نظام فکری بد می تواند باعث بروز احساس بد شود و برعکس افکار خوب و سازنده و مطابق با حقایق، می تواند باعث بروز احساس خوب شود. با توجه به مطالب فوق کسی نمی تواند ادعا کند من تنها با فکر کردن و نشستن و هیچ کاری انجام ندادن می توانم احساس خوب را در خود به وجود آورم. چنین فردی رابطه ی خود را با واقعیت زندگی قطع کرده است و کتمان واقعیت موجب پیدا شدن احساس بیهوده بودن و پوچی در این فرد می شود.

این وضعیت مثل این است که وجود دست و پای خود را انکار کنیم. این فکر از نظر علمی یک فکر غلط محسوب می شود و از زاویه ی دیگر، یک نوع بازی و جفا به خود نیز حساب می آید. اگر ما به مرحله ای برسیم که ذهن مان تحت کنترل خودمان باشد، می توانیم افکار نادرستی را که به ذهن می آیند، در بدو ورود متوقف کنیم و یک فکر دیگر را جایگزین آن نماییم. یک روش این است که تصور کنیم صحنه ی ذهن ما مثل یک دستگاه ضبط صوت عمل می کند. اگر در آن نوار ترسناک قرار دهیم، از شنیدن آن وحشت خواهیم کرد، ولی اگر یک نوار خوب و مطلوب قرار دهیم، از شنیدن صدای آن لذت خواهیم برد. باید بدانیم او قرار نیست من به سراغ افکار غلط و منفی بروم؛ در ثانی اگر به طور ناآگاهانه چنین افکاری به سراغم بیایند، باید آگاهانه دکمهی stop را | بزنم و نواری دیگر را که خوب و مناسب است، جایگزین آن کنم.


پروپوزال همراه با پنج فصل پایان نامه

مشخصات پروپوزال و پروژه:
عنوان : بررسی رابطه کنترل ذهن با هوش هیجانی در دانش آموزان
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 22 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه با فهرست و منابع فارسی و لاتین : 120 صفحه


بعد از پرداخت این پروپوزال و پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp12


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.