مشخصات:
موضوع پروپوزال: رابطه ناگویی هیجانی و درون - برون گرایی با رضایت زناشویی
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: آموزش پروپوزال و پایان نامه نویسی نویسی ، الگوی پایان نامه و پروپوزال نویسی قابل استفاده برای اساتید درس روش تحقیق، آشنایی با منابع آموزشی، آشنایی با اصول تحقیق وپروپوزال نویسی و....

کیفیت : درجه عالی

تعداد صفحه: 24 صفحه
نوع فایل: word شماره 115
برای دانلود این نمونه پروپوزال به ادامه مطلب بروید...

قسمت هایی از این پروپوزال :

تعریف عملیاتی: منظور از ناگویی هیجانی نمره‌ای است كه آزمودنی از پاسخ به مقیاس ناگویی هیجانی تورنتو اخذ می‌كند و از 20 تا 100 متغیر است؛ نمره‌ی بالاتر به معنای ناگویی هیجانی بیشتر است.

تعریف مفهومی رضایت زناشویی: رضایت زناشویی ، ارزیابی كلی ذهنی فرد از رابطه زناشویی و میزان برآورده شدن نیازها ،خواسته ها و آرزوهای مشخص زوجی در این رابطه است (گلز ،1995).

تعریف عملیاتی: منظور از میزان رضایتمندی زناشویی در این پژوهش امتیازی است كه آزمودنی ها از طریق پاسخ به سوالات مندرج در پرسشنامه انریچ به دست می آورند.نمره ی آزمودنی ها در این آزمون از 47 الی 235 متغیر است. روش پژوهش این پژوهش از نوع پژوهش همبستگی است. این روش به دنبال بررسی میزان تغییرات یک یا چند عامل ، در یک یا چند عامل دیگر است (خلعتبری، 1385 ).

هدف از تحقیق همبستگی عبارت است ازدرك الگوهای پیچیده رفتاری از طریق مطالعه همبستگی بین این الگوها و متغیرها است كه فرض شده است ؛كه بین آنها رابطه وجود دارد. روش همبستگی این مزیت را دارد كه به محقق اجازه می دهد احتمال ارتباط چند متغیر پیش بین با متغیر ملاك مورد پژوهش قرار گیرد ( دلاور ،‌1389). جامعه آماری جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان متاهل دانشگاه های آزاد استان گیلان (10054=N) در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد که در نیمسال دوم سال تحصیلی 92-93 مشغول به تحصیل بودند. لازم به ذکر است که حداقل 2سال از زندگی مشترک آن ها گذشته است.

در ضمن اطلاعات مربوط به جامعه پژوهش برمبنای گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ارائه شده است. نمونه و روش نمونه گیری روش نمونه گیری در پژوهش حاضر خوشه ای تصادفی است .

در این روش واحد نمونه گیری فرد نیست بلکه گروه است.هدف این نمونه گیری این است که خوشه ها همگن و افراد در آن خوشه ها ناهمگن تر باشند (خلعتبری ، 1385) روش تصادفی طبقه ای مستلزم دانش و آگاهی قبلی درباره تعداد یا نسبت اعضای جامعه در طبقه های مختلف است که احتمالاً از سرشماری به دست می آیند؛ بنابراین، آگاهی لازم و مناسبی درباره تعداد مردان و زنان در گروه های مختلف سنی و مانند آن وجود دارد.

در انتخاب نمونه اعضا به صورت تصادفی از طبقه ها و لایه های مختلف انتخاب می شوند.(دلاور،1389) با توجه به حجم جامعه یعنی 10054 نفر عدد پیشنهادی جدول نمونه گیری مورگان 365 نفر بود. پژوهشگر با توجه به احتمال عدم همکاری یا مخدوش بودن تعدادی از پرسشنامه ها 55نفر به این تعداد اضافه کرد. بنابر این تعداد نمونه به 420 نفر (210 زوج) افزایش یافت.

ابتدا از 17 واحد دانشگاهی دارای دانشجوی متأهل، 3 واحد به صورت تصادفی انتخاب گردید كه عبارتند از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، لاهیجان و آستارا و در مجموع از هر واحد به طور متوسط، به صورت تصادفی تعداد 3127 واحد متأهلی برگزیده شد و در نهایت از میان واحدهای برگزیده، 264 زوج داوطلب شركت در پژوهش ،مورد شناسایی و پذیرش قرار گرفت ، و در نهایت از این تعداد ،به علت مخدوش بودن تعدادی از پرسشنامه ها و عدم تحویل به موقع، تعدادی از پرسش نامه ها از فرایند پژوهش کنار گذاشته و اطلاعات 396 پرسشنامه در قالب 198 زوج برای تحلیل نهایی وارد نرم افزار spss21 شد.

ابزار اندازه گیری برای جمع آوری داده ها در این پژوهش از سه پرسشنامه ی، مقیاس ناگویی هیجانی تورنتو، مقیاس رضایت زناشویی انریچ و پرسشنامه ی شخصیتی آیزنک استفاده شده است.

 

شماره 115

 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.