مقاله رو به رو درباره سواد رسانه ای است .که شامل : مفهوم سواد رسانه ای، رویكرد های سواد رسانه ای، رویكرد نشانه شناختی، رویكرد اجتماعی- فرهنگی، رویكرد سیاسی و ... است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
23 صفحه
کد:
684 mb


فهرست مطالب:

مقاله رو به رو درباره سواد رسانه ای است .که شامل : مفهوم سواد رسانه ای، رویكرد های سواد رسانه ای، رویكرد نشانه شناختی، رویكرد اجتماعی- فرهنگی، رویكرد سیاسی، رویكرد اقتصادی، هدف سواد رسانه ای، دیدگاه های اندیشمندان حوزه سواد رسانه ای، دیدگاه پاتر، دیدگاه تامن، دیدگاه هابز، رابطه سواد رسانه ای با سبك زندگی، چارچوب مفهومی تحقیق، شبكه مفهومی، منبع: محقق ساخته با استفاده از چارچوب مفهومی، منابع .


توضیحات:

از نظر شكرخواه سواد رسانه ای قدرت درك فعالیت رسانه ها و نحوه معنی سازی از پیام های رسانه ای است, به این منوال كه شیوه های ساماندهی پیام های رسانه ای و نحوه استفاده از آن ها را مورد توجه قرار می دهد. مخاطبی كه دارای مهارت سواد رسانه ای است از اهداف و سیاست های رسانه های مختلف آگاه است و از محتوای پیام ها به شیوه ای آگاهانه و فعالانه استفاده می كند. این فرد نقش صدا, موسیقی و سایر جلوه های ویژه و نیز جذابیت بصری برای القای فضا و معنی در تلویزیون, سینما, روزنامه ها, مجله ها, رادیو, ویدئو, تابلوهای محیطی و بازی های رایانه ای را می داند و این كه عناصر مزبور چگونه می توانند اثراتی متفاوت از خود در ذهن مخاطب به جای بگذارند(شكرخواه,1380,ص79). محسنیان راد سوادی را که بر اساس آن، مخاطب فرا می گیرد در شرایط انبوه شدن پیام ها در سپهر ارتباطی، چگونه به آسانی پیام های مورد نیاز خود را پیدا کند، سواد رسانه ای می نامد، بدین معنی مخاطب با فراگیری سواد رسانه ای می آموزد رسانه مورد نظر کدام پیام را با هدف خبررسانی منتشر می کند و کدام پیام را به قصد پروپاگاندا .