عبارات برون سازمانی اشاره به سیستم های تأمین مالی و حاکمیت شرکتی دارد. در این سیستم، شرکت ها ی بزرگ توسط مدیران کنترل می شوند و تحت مالکیت سهامداران برون سازمانی یا سهامداران خصوصی هستند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
35 صفحه
کد:
650 mb


بخشی از متن:

هدف اصلی حاکمیت شرکتی شفاف سازی و پاسخگویی در بازار سرمایه می باشد؛ بنابراین چنان چه در کشوری به موضوع پاسخگویی و شفافیت توجهی نشود و یا اساساً موضوع حکمرانی خوب مطرح نباشد آئین نامه حاکمیتی شرکت ها کارساز نخواهد بود؛ چون ساز و کار حاکمیت شرکتی برخورد جدی با تخلفات شرکت ها و مدیران آن ها می باشد که در این مورد در ایران سابقه خاصی وجود ندارد. لذا چنان چه بخواهیم با این آئین نامه ها هم سیاسی برخورد کنیم راه به جایی نمی برد.


نمونه پیشینه:

تحقیقی تحت عنوان«حاکمیت شرکتی و ریسک پذیری شرکت های بزرگ: تئوری و شواهد»توسط لیتو و همکارانش در سال 2005 صورت گرفت که طی آن به این نتیجه رسیدند که حاکمیت بیشتر، منافع شخصی را کاهش می دهد؛ و این موجب می گردد که مدیران محافظه کار، بیشتر علاقه مند به افزایش پایداری جریان های نقدی شخصی خود به جای نوسانات مرتبط با منافع بالقوه آینده گردند و باعث شود که در معرض ریسک کمتری قرار گیرند که به نفع همه سهامداران است.همچنین لیتو و همکاران به این موضوع اشاره می کنند که بانک ها، اتحادیه ها، و دولت ممکن است دارای ریسک محـدودی باشند(Litov et. al,2005 ,p35).


نمونه منبع:

حساس یگانه.یحیی،حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک،مجله حسابدار،1386،سال بیست و دوم، شماره 188،ص ص54-47.