مشخصات این پایان نامه:
موضوع پایان نامه: بررسی رابطه هوش معنوی با دلبستگی و شادکامی افراد معتاد و غیر معتاد
منابع فارسی و لاتین: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
پیوست و پرسشنامه: دارد
فهرست مطالب: دارد
کاربرد این مطلب: نقد پایان نامه، آموزش روش تحقیق، منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 112 صفحه فشرده
نوع فایل: word کد Mp08
برای دانلود فایل کامل این پایان نامه به ادامه مطلب بروید...

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش معنوی با دلبستگی و شادکامی افراد معتاد و غیر معتاد بود. روش اين پژوهش توصيفي از نوع همبستگي است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه افراد معتاد و غیر معتاد شهر تهران تشکیل دادند. نمونه پژوهش شامل 100نفر (50 نفر معتاد و 50 نفر غیر معتاد) بودند. روش نمونه گیری به شیوه نمونه گیری هدفمند بود.

...

ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش مقیاس هوش معنوی کینگ (SISRI)، پرسشنامه سبک دلبستگی هازان و شیور و پرسشنامه شادکامی آکسفورد بود. براي تجزيه و تحليل داده ها ازآزمون‌های همبستگی پیرسون استفاده شد. نتايج پژوهش نشان دادند که بين هوش معنوی و سبک دلبستگی ایمن و شادکامی در افراد معتاد و غیر معتاد رابطه مثبت معني داري وجود دارد. بين هوش معنوی و سبک دلبستگی اجتنابی و دوسوگرا در افراد معتاد و غیر معتاد رابطه معنی معنادار وجود دارد.

...

با توجه به یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که بین هوش معنوی با سبک دلبستگی و شادکامی افراد معتاد و غیر معتاد رابطه وجود دارد. نمونه پژوهش شامل 100نفر (50 نفر معتاد و 50 نفر غیر معتاد) بودند. روش نمونه گیری افراد معتاد به شیوه نمونه گیری هدفمند بود به این صورت که با مراجعه به مراکز ترک اعتیاد، تعداد 50 نفر براساس ملاک های ورود به پژوهش (معتاد بودن، مرد بودن، دامنه سنی 20-45 سال، رضایت آگاهانه) به شیوه در دسترس انتخاب و پرسشنامه در اختیار آنها قرار داده شد. و برای انتخاب نمونه غیر معتادین نیز به صورت در دسترس تعداد 50 نفر انتخاب و به لحاظ سن، جنس با افراد معتاد همتاسازی شدند.

....

به منظور آزمون فرضیه های پژوهش، از روش آزمون ضریب همبستگی با استفاده از نرم افزار22- SPSS به کار گرفته شده است. هر یک از جداولی که در این زمینه خواهدآمد بیانگر آزمون فرضیات در خصوص بررسی رابطه هوش معنوی با دلبستگی و شادکامی افراد معتاد و غیر معتاد خواهد بود.

فرضیه اول. بین هوش معنوی با دلبستگی افراد معتاد رابطه وجود دارد.

جهت بررسی رابطه هوش معنوی با دلبستگی افراد معتاد از روش ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. نتایج در جدول 4-2 گزارش شده است:

...