چوبک یکی از بزرگترین و نام آورترین، نویسندگان معاصر، پس از جمال زاده و هدایت بود. او را می توان از پایه گذاران ادبیّات مدرن ایران نامید.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
17 صفحه
کد:
238 mt


قسمت هایی از این مقاله:

معرّفی صادق چوبک

چوبک یکی از بزرگترین و نام آورترین، نویسندگان معاصر، پس از جمال زاده و هدایت بود. او را می توان از پایه گذاران ادبیّات مدرن ایران نامید. چوبک از تأثیرگذارترین نویسندگان رمان و داستان کوتاه در ادبیّات معاصر ایران به شمار می رفت، او در داستان های خود دیدی تازه و برداشتی کاملاً بی طرفانه نسبت به زندگی، هستی و دنیای پیرامونش داشت، از جمله ی داستان نویسانی بود که در سال های پس از شهریور 1320 به ابداع و نوآوری در ادبیّات ایران پرداخت.

او با شخصیّت های آثارش ارتباطی بسیار نزدیک داشت انگار که با آنها زندگی می کرد، آن ها را همان گونه که بودند به پرده تصور می کشاند. در توصیفات دقیق اش، تصاویر زنده و تا حدود زیادی واقعی را نشان می داد، پس به جرأت می توان گفت او از ماهرترین و خلّاق ترین نویسندگان معاصر ایران به شمار می رفت که تأثیری شگرف در ادبیّات مدرن امروزی از خودبه جای گذاشت چرا که پیش از او کمتر نویسنده ای این چنین، به محیط اطرافش نظر انداخته بود، اگر چه تحوّلات سیاسی، فرهنگی سال های پس از جنگ جهانی دوم، ترجمه ی داستان های کوتاه از نویسندگان بزرگ جهان و همچنین تغییر در سلایق ادبی نویسندگان آن زمان نیز در ایجاد نگرش و دید نو و تازه چوبک بی تأثیر نبود.

برای شناخت هر چه بهتر این نویسنده ی معاصر لازم است، نگاهی به سیر زندگی او داشته باشیم. تا به امروز، بزرگان بسیاری درباره شرح حال چوبک و همچنین آثارش قلم فرسایی کرده اند و همگان درباب زندگی نامه ی او به اتفاق به «شرح زندگی من» که به زبان خود چوبک است، نظری ویژه داشتند و آن را مطمئن ترین منبع برای آگاه شدن از احوال زندگی او دانسته اند. در این پایان نامه نیز نگارنده، به این شرح حال توسل جسته است و آن را به عنوان کتاب مرجع مورد استفاده قرار داده است.


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.