ما برای پیشنهاد موضوع پایان نامه روانشناسی تحقیق در مورد تنهایی کودکان را انتخاب می کنیم.

کودکی که در خانواده متوسط پرورش می یابد هیچ دلیلی برای احساس تنهایی ندارد؛ زیرا همیشه خواهر و برادرهایش در اطرافش هستند. هیچ گاه احساس نادیده انگاشتن و طرد شدن از طرف والدین عیب جویش نمی کند. او می تواند با یکی از خواهر برادرهایش عليه والدینش عمل کند. علاوه بر این، داشتن خواهر و برادر به اندازه کافی برای مصاحبت دائمی با آنها باعث فراهم ساختن فرصتهای یادگیری برای او می شود که به او کمک می کند تا از نظر اجتماعی به خوبی با محیط خارج از خانه سازگار شود. به جز در زمان رکود اقتصادی، والدین این خانواده ها معمولا می توانند برای هر کودک جهت گسترش توانایی هایش فرصتهایی را فراهم سازند. این کار تنها با از خود گذشتگی والدین صورت می گیرد. با کار کردن مادر در خارج از خانه، احتمال کمتری وجود دارد که والدین این فرصتها را برای کودکی محدود کنند که علاقه کمتری به آنها نشان میدهد.

در نتیجه، کودک از فشارها جهت برآورده کردن انتظارات والدین، بدون توجه به تواناییهایش آزاد است برای اجتناب از محیط آشفته خانواده خانواده های متوسط باید مقرراتی معقول داشته باشند و قوانینی را برای همه اعضای خانواده وضع کنند. با استفاده از این کار از همان روزهای اولیه زندگی به کودکان می توانیم آموزش دهیم که با الگویی که بهترین الگو برای زندگی است مطابقت داشته باشند الگویی که به قضاوتهای خوب توسط افراد خارج از خانه- منجر می شود. از آنجایی که فشار کار در یک خانواده متوسط برای والدین بسیار زیاد است، هر کودک یاد می گیرد که در کارهای خانه به عنوان عضوی از یک گروه همکاری کند.

این امر که همراه با پیروی از دستورات گروه از یک رفتار متأثر شده است، به رشد و گسترش الگوی شخصیتی منجر خواهد شد که باعث سازگاریهایی فردی و اجتماعی افراد می شود. در هر خانواده، تبعیض والدین همیشه باعث ایجاد رنجش و نارضایتی در بین کودکانی می شود که احساس برتری نمی کنند. با بیشتر شدن جمعیت خانواده، تمایل افراد برای برتری یافتن بیشتر می شود. تبعیض اثری نامطلوب بر جو خانه و الگوهای شخصیتی همه کودکان دارد.

جهت سفارش انتخاب و پیشنهاد موضوع پایان نامه روانشناسی در مورد تنهایی کودکان با ما در ارتباط باشید.