مطابق با استانداردهای بین المللی بیمه و حسابرسی، تلاش¬هایی در زمینه درک کیفیت حسابرسی در گذشته صورت گرفته است. اماهیچ کدام از انها به تایید و پذیرش جهانی نرسیده است. کیفیت حسابرسی، مفهومی چند وجهی است که از دیدگاه هاي مختلف می تواند مورد بررسی قرارگیرد.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
72 صفحه
کد:
1518 mg


فهرست عناوین این مقاله:

اهداف گزارشگری مالی و مفاهیم بنیادی حسابرسی- تاثیر حسابرس بر ویژگی کیفی اطلاعات- کیفیت حسابرسی- کیفیت حسابرسی وکیفیت حسابرس- رهنمود های کیفیت حسابرسی- عناصر کیفیت- تشریح مدل کیفیت حسابرسی- عرضه" حسابرسی و کیفیت حسابرسی- منشاء بیرونی التزام به کیفیت حسابرسی : نگرانی از عواقب بی کیفیتی- منشاء بیرونی التزام به کیفیت حسابرسی: اشتیاق دستیابی به مزایا و پاداشهاي باکیفیتی- تقاضا" ي حسابرسی و کیفیت حسابرسی- شرایط بستر کیفیت حسابرسی- محصولات خدمات کیفیت حسابرسی- سنجش کیفیت حسابرسی- سنجش کیفیت حسابرسی در ایران- رفتارهای غیرحرفه ای کاهنده کیفیت حسابرسی- استقلال حسابرس- ابعادگوناگون استقلال حسابرس- دوره تصدی حسابرس- تخصص حسابرس در صنعت- حق الزحمه حسابرسی- عوامل موثر برحق الزحمه حسابرسی- اندازه موسسه حسابرسی- درجه اهمیت صاحبکار- سودمندی محتوای اطلاعاتی سود و واکنش بازار سرمايه- شفافیت اطلاعات مالی و محتوای اطلاعاتی سود- دلیل هایی برای واکنش بازار- آگاه شدن از واکنش بازار- ضریب واکنش سود- سود غیر منتظره- بازده و بازده غیر عادی- دلیل هایی برای واکنش های متفاوت بازار- تغییرپذیری ضریب واکنش سود- تبیین رابطه کیفیت حسابرسی و ضریب واکنش سود- پیشینه تحقیق- مطالعات تجربی انجام شده در خارج کشور- مطالعات تجربی انجام شده در داخل کشور- فهرست منابع فارسی- فهرست منابع خارجی.


قسمت هایی از این مقاله:

مطابق با استانداردهای بین المللی بیمه و حسابرسی، تلاش¬هایی در زمینه درک کیفیت حسابرسی در گذشته صورت گرفته است.

اماهیچ کدام از انها به تایید و پذیرش جهانی نرسیده است. کیفیت حسابرسی، مفهومی چند وجهی است که از دیدگاه هاي مختلف می تواند مورد بررسی قرارگیرد.

در یک دیدگاه " گزارش حسابرس به عنوان یک محصول" مورد توجه قرار می گیرد و کیفیت این محصول از جهت مطابقت با استانداردهاي تعیین شده بیانگر کیفیت حسابرسی می باشد.

در دیدگاه دیگري که درخصوص کیفیت حسابرسی مطرح است، "حسابرسی به عنوان یک خدمت" درنظر گرفته می شود که این خدمت باید توسط اشخاص واجد شرایط ارائه شود و فرایند انجام این خدمت و ارائه گزارش نتایج آن، تابع ضوابط و استانداردهاي خاص است.

بنابراین در صورتی که ارائه خدمت مزبور، از نقطه شروع تا نقطه پایان که ارائه گزارش حسابرسی است، مطابق با استانداردها و ضوابط تعیین شده انجام شود، از کیفیت لازم برخوردار است.

به عبارت دیگر در این دیدگاه، نگاه سیستمی برکیفیت حسابرسی حاکم است و کیفیت ورودي ها، فرآیند و خروجی هاي حسابرسی، تعیین کننده کیفیت حسابرسی می¬باشد و کیفیت تمام اجزاي سیستم، مورد تأکید و توجه قرار می¬گیرد.( 2011،IAASB )

برخی از محققین حسابرسی کیفیت حسابرسی را اینگونه تعریف کرده اند: متداولترین تعریف ها درباره کیفیت حسابرسی، تعریفی است که توسط دي آنجلو ( 1981 ) ارایه شده است. او کیفیت حسابرسی را اینگونه تعریف کرد: استنباط بازار از احتمال این که حسابرس ( 1موارد تحریفات با اهمیت در صورت هاي مالی و یا سیستم حسابداري صاحب کار را کشف کند، و 2) تحریف با اهمیت کشف شده را گزارش دهد.

دی آنجلو(1981) بیان داشت، کیفیت حسابرسی، احتمال تلفیقی ارزیابی بازار است که به حسابرس امکان کشف نقض در سیستم حسابداری صاحبکار و گزارش آن نقض را می دهد. این تعریف دو جنبه کیفیت حسابرسی را شناسایی می کند: 1.اهمیت شرکت حسابرس در نحوه کشف تحریفات مالی 2.استقلال و اقدام حسابرس در نحوه برخورد در برابر کشف تحریفات مالی. این تعریف در مطالعات کیفیت حسابرسی بسیار سودمند است.

مفهوم تعریف دی آنجلو(1981) این است که کیفیت حسابرسی، احتمال کشف و گزارش اشتباه¬های با اهمیت در صورت¬های مالی است. (2014، O.OKOLiel) کاتاناک (1999) یک چارچوب مفهومی براي کیفیت حسابرسی ارایه نمودند طبق دیدگاه او، کیفیت حسابرسی تابعی از دو عامل مرتبط با عملکرد حسابرس است: اول، شایستگی (ازجمله: دانش، تجربه، قدرت تطبیق، کارآیی فنی، اثربخشی حسابرسی ( دوم، عملکرد حرفه اي( از جمله: استقلال، بیطرفی، دقت حرفه اي، تضاد منافع، و قضاوت حرفه اي) که هر یک از آنها می تواند تحت تأثیر انگیزه هاي اقتصادي(از قبیل : میزان حق الزحمه، میزان هزینه حسابرسی، کارآیی حسابرسی، دعاوي حقوقی و خدمات مشاوره اي) قرار گیرد.

علاوه بر ویژگی هاي فوق، الگوي آنها شامل تأثیرساختار بازار (از قبیل: رقابت، درجه تمرکز در صنعت، صرفه جوئی ناشی از مقیاس و وجود قوانین ومقررات) و دوره تصدي حسابرسان است.

(مشایخی وهمکاران،1392) داویدسن، استنین و وای (1984) بیان داشتند که کیفیت حسابرسی، صحت گزارش اطلاعاتی حسابرس است اما والاس (1987) نشان داد که کیفیت حسابرسی، سنجش توانایی حسابرس در کاهش تورش و بهبود داده حسابداری است.

مطالعه داویدسن و نئو (1993) نشان داد که تعریف کیفیت حسابرسی مبتنی بر توانایی حسابرس در کشف و حذف تحریفات مالی و کاربرد آن در خالص سود گزارش شده است.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.