«شاید تأثیر زبان بصری تازه‌ی جنبش‌های مدرن، (با مورد توجه قرار دادن عناصری چون خط، نقطه، سطح، شکل و بافت و روابط بین این عناصر بصری) بر عکاسی اجتناب ناپذیر باشد.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
36 صفحه
کد:
89 mt


قسمت هایی از این مقاله:

گرایشات سوررئالیستی در عکاسی

ویژگی این جنبش در نقاشی را، برتون، واعظ و نظریه‏پرداز این مکتب، چنین بیان می‏کند: "هنرمند، دقت خلاقه‏ی ضمیر ناخودآگاه خود را، فارغ از حصارهای تحمیلی، عقلانی و منطقی در پاسخ به واکنش‏های هنری، رها می‏سازد." در این‏ جنبش، همه‏چیز رمزآلود و غیر حقیقی است. در عکاسی نیز تحت تأثیر این مکتب، ترکیب‏بندی‏هایی به وجود آمدند که به‏ خاطر تأثیر فوق العاده‏ای که بر بیننده می‏گذاشتند، به شی‏ء یافت شده شهرت یافتند.

ویژگی‏های عکس سوررئالیستی‏ عبارت‏اند از: 1. ترکیب‏بندی‏های غیر واقعی؛ 2. منابع نوری گوناگون؛ 3. فاصله‏های غیر معمول بین دوربین و موضوع. «از جمله عکاسان معروف این گرایش می‏توان به ینیدریچ‏ اشیتروسیک، میل برانت و ژوزف اِهم اشاره کرد. اوژن آتژه را پدر سوررئالیسم در عکاسی می‏دانند که عکاس پنجره‏ها و مجسمه‏ها بود. او لطف شاعرانه‌ی اشیاء را آشکار می‏کرد.» (خمامی، «سبک‌های عکاسی»، رشد آموزش هنر، شماره 14، ص 61 و 62)

سوررئالیسم نه تنها به دلیل تعداد زیادی آفرینش‌های خلاق، بلکه به واسطه‌ی تأثیرات قوی خود که حتی تا امروز نیز احساس می‌شود، مورد توجه قرار دارد. در هنر سوررئالیستی که از پنجاه سال پیش تا‌کنون وجود داشته، تغییرات زیادی حاصل شده است؛ اما در همه‌ی این دگرگونی‌ها قوانین زیربنایی واکنش خلاق سوررئالیستی، یعنی بهره‌برداری از ضمیر ناخودآگاه و حوادث اتفاقی رعایت شده است. بلافاصله پس از جنگ، عکاسان آماده بودند تا بسیاری از اشیاء یافت شده را که در شرایط غیر معمول ایجاد شده بود، شناسایی و از آن‌ها عکاسی کنند. در آن زمان که بر اثر آخرین حملات هوایی هنوز مقدار زیادی سنگ و پاره آجر در خیابان‌ها پراکنده بود، ویلم رایشمن مجموعه عکس‌هایی آفرید با کادربندی‌هایی عجیب و شگفت آور که شهر مجروح (Wounded Town)، نامیده شد (تصویر 2-34). سوررئالیسم در سال‌های پس از جنگ، از تأکید بر ترکیب سطوح پرجزئیات بیشترین استفاده را کرد. این روش عمدتاً ناشی از جنبش عینیت نوین نیمه‌ی دوم دهه‌ی بیست بود. از آن پس، این دستآوردها به طور کلی با این پیآمد که آن‌ها می‌توانند برای اهداف سوررئالیسم هم به کار روند به سمت فنون استفاده‌ی عکاسی سوق داده شد. عامل اصلی عبارت بود از یافتن شیء یافت شده در ترکیب سطوح.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.