بروزترین موضوعات پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی

بروزترین موضوعات پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی ویژگی هایی دارد که ایده های این صفحه از این ویژگی ها برخوردار است.

این ایده ها درباره اثربخشی اجرای برنامه عزت نفس ضمنی بر درمان اختلال اضطراب اجتماعی ، تاثیر برنامه شادی بر کاهش ترس و اضطراب و افزایش کیفیت زندگی کاری کارکنان اداره ...، رابطه مهارت های هیجانی و امنیت عاطفی با کیفیت زندگی کارکنان ، نقش سلامت روان و الگوهای خانوادگی در رفتارهای خود تحریکی کودکان ، رابطه ویژگی های جسمانی با  عملکرد روان شناختی کودکان است.

موضوع پایان نامه روانشناسی (ایده 131) :  اثربخشی اجرای برنامه عزت نفس ضمنی بر درمان اختلال اضطراب اجتماعی
کسانی که مایل اند علل نگرانی و دلواپسی خود را ریشه یابی کنند، باید بدانند که ریشه بیشتر دلواپسی ها که باعث استرس و اضطراب می شوند به دوران کودکی انسان باز می گردد. آنها به بخشی از وجود و هستی ما تبدیل می شوند. برای درمان این کنش ها و واکنش های حسی باید ابتدا متقاعد شویم و بپذیریم که وجود دارند تا بتوانیم به مداوای آنها بپردازیم، مثلا می ترسیدیم و خجالت می کشیدیم که آواز بخوانیم؛ زیرا به ما می خندیدند. یا از نحوه برخورد بزرگترها وحشت داشته ایم و همیشه باید احتیاط می کردیم به ما تشر می زدند که باید ساکت باشیم و مزاحم بزرگترها نشویم. اگر ما بتوانیم ریشه ترس و دلواپسی هایی که احاطه مان کرده اند را بیابیم و به ارزیابی جدی و صادقانه آنها بپردازیم، دیگر موجب اذیت و آزار وقت و بی وقت نخواهند شد. مقابله با ترس و دلواپسی در پشت درهای بسته شرط اصلی مقابله با ترس و دلواپسی، بدون مراجعه به پزشک و روانشناسی، داشتن شهامت یا بیدار کردن آن در وجودمان است. شهامت برخورد کردن با ترس و وحشت، شرط اساسی امکان خلاص شدن از آن است. ترس و وحشت احساس ناخوشایند و آزارنده ای است که تمامی وجود انسان را در هم می فشرد و همچون زنگ خطری که دائم سوت می کشد و بدن آدم را می لرزاند، باعث معده درد، دل پیچه، تنگی نفس و عوارض دیگر می شود. انسان احساس تنگی نفس می کنند و بسیاری هم هستند که برای فرار و رهایی از این حس عذاب آور، خود را به خوردن غذا، دیدن تلویزیون و نوشیدن الكل مشغول می کنند یا به طور کلی منکر آن می شوند.



موضوع پایان نامه روانشناسی (ایده 132) : تاثیر برنامه شادی بر کاهش ترس و اضطراب و افزایش کیفیت زندگی کاری کارکنان اداره ...
راه و روش های فراوانی برای یاری رساندن به دیگران وجود دارد تا آنها بتوانند ترس و اضطراب خود را درجه بندی و اولویت گذاری کنند. به نظر من هر چه شخص در مؤسسه مدارج و رتبه های بالاتری داشته باشد، درگیری بیشتری با ترس و اضطراب خواهد داشت. رؤسای بلند مرتبه در معرض توقعات و انتظارات زیادی از جوانب گوناگون قرار دارند؛ بنابراین همواره با ترس و اضطراب مواجه خواهند بود. اگر این رؤسا جاه طلب باشند و در برابر زیر سؤال قرار گرفتن مقام شان حساس باشند، بیشتر دچار ترس و اضطراب می شوند؛ البته در بسیاری از شرکت ها و مؤسسات هیچ آگاهی و اطلاعی درباره وجود یا میزان ترس و اضطراب کارکنان موجود نیست؛ بنابراین کسی هم به فکر راه حلی برای آن نمی باشد.منشأ بيرونی بسیاری از ترس ها و اضطراب ها: به یاد داشته باشیم که بسیاری از ترس ها و نگرانی هایی که سراغمان می آیند، منشا بیرونی دارند. ما شبانه روز در معرض دیدن و شنیدن اخبار ناخوشایند بدبختی، جنگ و کشتار در گوشه و کنار جهان هستیم و کاری هم از دستمان برای برطرف کردن آنها بر نمی آید. اگر فردی حساس و ذاتا نگران هستیم، بهتر است بیش از حد خود را دست این گونه اخبار قرار ندهیم. هیچ ضرورتی برای خواندن هر روزه روزنامه وجود ندارد. به جای پیگیری مداوم اخبار وسایل ارتباط جمعی، بهتر است به نکات مثبت زندگی شخصی و موارد خوشایندی که در جهان اتفاق می افتد، متمرکز شویم. اخبار مثبت و دلگرم کننده زیادی وجود دارد که متأسفانه چندان اهمیتی به پخش عمومی آنها داده نمی شود و ما باید خود به دنبال شان بگردیم.

دانلود پروپوزال پایان نامه روانشناسی با موضوع خودکارآمدی و شادکامی



موضوع پایان نامه روانشناسی (ایده 133) :  رابطه مهارت های هیجانی و امنیت عاطفی با کیفیت زندگی کارکنان
درست است که کار و شغل درآمد می آورد و هزینه زندگی ما از قبیل خورد و خوراک، مسکن و غیره را تأمین می کند؛ اما ما در کنار کار کردن، نیازهای احساسی و روحی هم داریم که برآورده شدن آنها باعث سرحالی و نشاط می شود و ما خود را انسانی مفید و ارزنده می بینیم. برای یک زندگی مناسب، خوب و نشاط آور گاهی باید به تغییراتی کوچک و بزرگ دست زد که البته خالی از نگرانی، اضطراب و استرس نیست. گاه پیش می آید که انسان به طور ناخودآگاه به اولین احساس تجربه تغییرات و دگرگونی در خود بازگشت می کند؛ یعنی به دوره نوزادی به زمانی که در جایی راحت، گرم و نرم می خوابید و مرتب و سروقت تغذیه می شد تا اینکه بزرگ تر شد و ناگهان باید زندگی بیرون که احتمالأ سرد، سخت و تاآشنا بود را تجربه کند و به همین ترتیب تغییرات دیگری که در طول زندگی کودکی تا بزرگسالی و دوران مدرسه و کار پیش می آید را از سر بگذراند. هر تغییر و تحولی به طور قطع آسان و راحت نیست و حتی گاهی با درد، رنج و دل نگرانی همراه خواهد بود هنگامی که در برابر تغییرات و دگرگونی ها دچار ترس و نگرانی می شویم، بهتر است روند تحولاتی را که از سر گذرانده ایم در نظر بگیریم و به آن فکر کنیم. ترس و نگرانی معمولا با گذشته ما ارتباطی تنگاتنگ دارد. نباید اجازه داد که گذشته، نگرانی ها و ترس های قدیمی در تصمیمات کنونی ما دخالت داشته باشند.

دانلود پروپوزال پایان نامه با موضوع امنیت روانی و حمایت اجتماعی



موضوع پایان نامه روانشناسی (ایده 134) :  نقش سلامت روان و الگوهای خانوادگی در رفتارهای خود تحریکی کودکان
بسیاری از اختلالات رفتاری به همراه روان پریشی های دوران کودکی اتفاق می افتند، به همین جهت می توان تبیین های روان شناختی و بیوشیمیایی را برای بیشتر رفتارهای سازش نایافته پیدا کرد. مثلا یکی از ویژگی های رفتاری تضعیف کننده و خیره کننده بسیاری از کودکان روان پریش (به ویژه کودکان اتیستیک) رفتارهای خودتحریکی  (خودانگیزی) است. رفتارهای خود تحریکی عبارتند از رفتارهای تکراری و کلیشه ای که به نظر می رسد بازخورد حسی تولید می کنند ولی هیچ گونه تقویت کننده اجتماعی را برای آن ها نمی توان در نظر گرفت. این رفتارهای کلیشه ای عبارتند از تکان دادن بدن به مدت طولانی، تکان دادن مرتب و کلیشهای سر به بالا و پایین، تکان دادن اشیا و کوبیدن آنها به طور یکنواخت بر زمین، خیره شدن به نور، بالا و پایین پریدن و رفتارهایی از این قبیل (لواس  ، نیوسان   و هیکمن   ۱۹۸۷). این رفتارها با یادگیری رفتارهای سازش یافته تر دیگر ناهمساز هستند. محققان معمولا علت رفتارهای خود انگیزی را در درجه اول به عوامل روانی و بیولوژیکی نسبت می دهند، هر چند توافق عمومی بر این نکته است که هم عوامل بیولوژیک و هم شرایط محیطی هر دو تا اندازهای در ایجاد این رفتارها دخیل هستند.

پروپوزال آماده روانشناسی با موضوع سلامت روانی



موضوع پایان نامه روانشناسی (ایده 135) : رابطه ویژگی های جسمانی با  عملکرد روان شناختی کودکان
کودکی که از لحاظ جسمی مریض است برای تحریک پذیری، گوشه گیری و مشکلات رفتاری دیگر آمادگی دارد. بعضی بیماری ها (مثلا التهاب مغز) می توانند به صدمه مغزی منجر شوند که در نهایت هوش کودک، رفتار اجتماعی او یا هر دو را تحت تأثیر قرار می دهد. در بسیاری موارد که رفتار کودکان در دوران بیماری جسمی به صورت سازش نایافته بروز می یابد، رفتار مشکل ساز امری گذراست، ولی امکان دارد اثراتی از این رفتار حتی بعد از بهبود بیماری جسمی، در خزانه رفتاری فرد باقی بماند، که این امر در اثر توجه بیش از اندازه پرستاران و والدین کودکان است. این امکان وجود دارد که تغییر در رفتار کودکان با اختلالات فیزیکی مشخصی توأم باشد (مانند نقصان نمک، پرکاری تیروئید و کمبود قند). معمولا این گونه مشکلات رفتاری با استفاده از درمان های مناسب پزشکی و با تغییر رژیم غذایی از بین می روند. وضعیت جسمی کودکان در ادراک و رفتارشان اثر می گذارد. وقتی کودک گرسنه، خسته و ناراحت باشد، مستعد و آماده بروز رفتارهایی خواهد بود که برای بزرگسالان و همسالانشان تحریک کننده و نامناسب هستند. ناتوانی های جسمی مربوط به اختلالات مزمن سلامتی یا نقص عضوی مخصوصا در دوران اولیه نوجوانی و اوایل بزرگسالی، اثرات مختل کننده ای بر عملکرد روان شناختی افراد دارد (جانسون ۱۹۸۶؛ وری، ۱۹۸۶). در بعضی موارد، حتی به نظر می رسد معلولیت جسمی باعث افسردگی یا خودکشی می شود (برایان   و هارجانیک  ، ۱۹۸۰، هاوتون  ، ۱۹۸۶). برخی محققان دریافته اند که بین ناهنجاری های فیزیکی ظریف («نقایص جزئی» مثل عدم تقارن صورت، گوش های بدشکل، خمیدگی و انحنای انگشت پنجم) با فزون کنشی یا اختلالات دیگر همبستگی وجود دارد.