ضمن مطالعة اساطیر و افسانه های مربوط به فرهنگ های مختلف و سرزمین های دور از هم، و مقایسة آنها با یکدیگر، به شباهت های انکارناپذیری در داستان های مربوط به آنها برمی خوریم.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
55 صفحه
کد:
160 mt


قسمت هایی از این مقاله:

تأثیر پذیری شکسپیر از فرهنگ و ادبیات کهن ایران زمین

خدمت ارزشمند ایرانیان در تاریخ و فرهنگ جهان متمدن تا سده های اخیر از نظر دانشمندان و محققین پنهان مانده بود زیرا به همان نوعی که در نتیجة استیلای عرب ها آثار علمی و فرهنگی ایرانیان از بین برده شده بود به همان منوال آثار تمدن ایران باستان در عصر لشکرکشی های اسکندر مقدونی نیست و نابود شده بود. (نظر اُف،128:1387).

تحقیقات دانشمندان امروزی رفته – رفته ثابت می کند که ریشة اصلی بسیاری از اصول مربوط به طرز فکر و ادبیات اروپایی در حقیقت از ایران آب می خورده است. نفوذ فلسفة معنوی بدون شک اهمیت بسزا داشته ولی راه های دیگری نیز در این زمینه باز مورد استفاده قرار گرفته است. من باب مثال خیلی جالب است به این نکته توجه شود که آئین جوانمردی و روحیة شوالیه گری با آن اصول عشق مؤدّبانه و دربار پسند، تا حدی ریشة اصلی اش از ایران گرفته شده است. (نوری،808:1377). عالم انگلیسی «م. دیوسان»، تأثیر زرتشت را به دین و آیین غرب بطور ذیل توصیف کرده است: «در دین زرتشتی قواعد و برداشت های مذهبی فراوان یافت می شود که نتایج آن ها را ما با اشکال مختلف در عقاید مسیحیان و یهودیان مشاهده می کنیم. این آثار به قرن های قبل از ظهور مسیحیت و یهودیت تظاهر نموده اند و در حقیقت آثار مقدس باستانی هستند که از آنها یونانیان، رومیان، آلمانی ها، اسکاندیناوی ها، به طور خلاصه کشورهای اروپایی، آمریکا، استرالیا و نقاط دیگری که توسط اروپائیان مستعمره گردید، منشعب شده اند. (نظر اُف،42:1387).

کریگ یتس در مجموعة ((ماسک)) در اشاره به تأثیرپذیری هنر غرب از شرق می نویسد: «ما نخست باید هنرهای شما را با ذوق ملّی خود سازگار کنیم و سپس با روح و ذهن و دیدگاهی نو، به هنرهای خویش بازگردانیم تا آنها به نوبة خود، ما را تحت تأثیر قرار دهند، تنها بدین گونه هنر ملّی نوی زاده خواهد شد. (ستّاری،20:1376).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.