ایده های جدید برای انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی عمومی

برای انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی عمومی در این مقاله ایده های جدیدی برای شما ارائه شده است.

انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی عمومی (ایده پنجم) : رابطه برچسب زنی و تفاوت های جنسیتی
یکی از بدترین ننگهایی که به یک پسر یا مرد وارد می شود بر چسب "بچه ننه" یا "زن ذلیل بودن است. به این ترتیب گفته می شود که مرد دارای این احساس نیست که با انتظارات اجتماعی منطبق با رفتارهای کلیشه ای گروه اجتماعی مردان سازگاری یابد. این در حالی است که تعداد کمی از دخترها که ادعاهای پسرها را دارند ممکن است پی ببرند که با عکس العملهای اجتماعی یا تحمل و لبخند بیشتر به جای اینکه تحقیر شوند تحت الشعاع قرار می گیرند و می فهمند که اگر می خواهند از برچسب اجتماعی مثل داشتن ادعاهای پسرها اجتناب کنند، باید یاد بگیرند که مثل دخترها نگاه، عمل و فکر کنند. بنابراین نامتناسب بودن جنسیت یک عیب اجتماعی و شخصی است. کوچ (۱۹۹۵) به این موضوع اشاره دارد که: این عیب بزرگتری برای مرد در مقایسه با زن است.
انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی عمومی (ایده ششم) : رابطه نگرش های اجتماعی و صفات مردانه یا زنانه
مدرکی دال بر این موضوع وجود دارد که در فرهنگ ما برای پسر دوری گزیدن از رفتار مردانه در مقایسه با دوری کردن دخترها از رفتار زنانه خطرناک تر است به عبارت دیگر یک پسر بچه ننه از ادعاهای دخترها ناپسندتر است گروه اجتماعی به پسرها اجازه بیشتری می دهد که از الگوهای قابل قبول ظاهری و رفتاری تبعیت نکنند؛ اما این انحراف و کج روی مورد رضایت و موافقت جامعه نیست. بنابراین، برای به دست آوردن رضایت افراد گروه اجتماعی، افراد باید از رفتار کلیشه ای گروه با توجه به جنسیت خود پیروی کنند. برای مثال، یک شوهر زن ذلیل، ممکن است از نوع رفتار خود به عنوان یک فرد مطيع ابراز خرسندی و خوشحالی کند؛ اما مورد توجه کمتری قرار گیرد.
انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی عمومی (ایده هفتم) : رابطه زن سالاری و رضایت از زندگی زناشویی
 تولچین (۲۰۰۲) به بعضی از درگیریهای عمیق تر اشاره می کند که ممکن است در روابط ایجاد شود. زنی که در خانه خود به عنوان رئیس عمل می کند و به صورت پرخاشگرانه به همسر خود دستور می دهد در این پیکار پیروز شده است؛ اما جنگ واقعی را باخته است. همچنین زنی که هنوز از احساسات دوران کودکی خود مبنی بر جنسیت حقیرتر رنج می برد و در تلاش برای برتری بر مرد است اما به دلیل رشد هیجانی شانسهای خود را محدود کرده است، فرصت های واقعی را از دست داده است.