نمونه مقدمه پایان نامه ارشد روانشناسی

 گاهی دانشجو در بخش هایی از یک پایان نامه دچار مشکل می شود که نوشتن مقدمه یکی از آن هاست و بهتر است با بررسی یک نمونه مقدمه پایان نامه ارشد روانشناسی که در ادامه آمده است این مشکل رفع شود.

موضوع پایان نامه روانشناسی بالینی:

تعیین رابطه بین کمال گرایی و بلوغ عاطفی با سلامت روان

نوجوانان مقدمه:

سلامت روان یکی از مهم ترین مولفه های یک زندگی سالم است که عوامل بی شماری در شکل بندی صحیح یا ناصواب آن دخیل هستند. سلامت روانی در پی آن است که احساسات منفی نظیر اضطراب، افسردگی، ناامیدی کمرنگ گشته و از بروز نشانه های مرضی در افراد پیشگیری به عمل آید (سازمان بهداشت جهانی، 2007).

سازمان بهداشت جهانی در سال 1948 ابعاد سه گانه سلامت یعنی سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی را مطرح کرد که هر سه بعد لازم و ملزوم یکدیگر است. در طول چند دهه اخیر، مساله سلامت روان به عنوان یکی از ابعاد مهم سلامت مورد توجه قرار گرفته است، حتی در جدید ترین پژوهش هایی که در کشورهای مختلف انجام شده نشان داده شده که بیماری روانی بالاترین شیوع و فراوانی را دارا هستند، و بالا ترین اولویت بهداشتی مربوط به بیماری های روانی است (سازمان بهداشت جهانی، 2007).

با توجه به دلایل ذکر شده سازمان بهداشت جهانی سال 2001 را سال سلامت روان نامید و خاطر نشان ساخت که در این سال تمام ملل جهان وظیفه دارند که سطح بهداشت روان خود، خانواده و اجتماع شان را ارتقا دهند.

در این بین متخصصان و پژوهشگران به دنبال یافتن عواملی هستند که می تواند بر روی سلامت روان تاثیر گذار باشد. از سویی دیگر در پهنه ی تحول و رشد انسان دوره نوجوانی به عنوان یکی از حساس ترین دوران رشد که شاهد تغییرات سریع در ابعاد جسمانی، عاطفی، شناختی و اجتماعی هستیم (سانتراک ، 2008)، برررسی عواملی که می تواند بر شکل گیری سلامت روان نوجوانان نقش بسزایی داشته باشد پیش از پیش احساس می شود.

در پژوهش حاضر سعی بر این است که نقش کمال گرایی و بلوغ عاطفی در سلامت روان نوجوانان مورد بررسی قرار دهیم.