پیش از آن که جایگاه زن درشعر و اندیشه ی پست مدرن بررسی شود به پاره ایی از نمادهای زنانه در شعر شاعران نگاهی می اندازیم.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
138 صفحه
کد:
262 mt


قسمت هایی از این مقاله:

 

پیش از آن که جایگاه زن درشعر و اندیشه ی پست مدرن بررسی شود به پاره ایی از نمادهای زنانه در شعر شاعران نگاهی می اندازیم. برخی از این نمادها نظیر چادر، روبند، روسری، عطر زنانه، ریمل، دامن، مانتو، لباس عروس، تاج سر عروس، حجاب ، عروس، اکلیل، لباس زیر، لاک، ماتیک، زنبیل، وسایل آشپزخانه، سوزن کوبلن، چرخ خیاطی، لوام آرایشی، عروسک، خاله بازی کردن، طشت، رخت شدن، طباب رخت، سبزی پاک کردن، قرمه سبزی، پریود و قرص جلوگیری.

در یک بحث فمینیستی، عریانی دردهای زن به نمایش گذاشته می شود و نارضایتی از امور روزمره ، روابط زناشویی، حضور در تخت خواب مرد، از تولد یک کودک و احساس مادرانه سخن می گوید.

در شعر اختصاری هیچ تصویری از زن نیست. و همان معشوقی است که غیر مستقیم و بی آن که نامی از او برده شود یا ویژگی های ظاهر یا روح او برشمرده شود حضور دارد. درست شبیه همه ی معشوق های ادبیات فارسی پشت پرده ی الفاظ نشسته است. و شاعر با شرم از بی وفایی او گلایه می کند و هیچ گاه از خلوت شان نمی گوید و شاعر وارد جزئیات نمی شود.شعر نظری هیچ تصویری از زن و جسم اورا دربرندارد.تنها شنیدن واژه ی عشق و توصیف های عاشقانه است که ما را به این خیال می برد.


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.