واژه بوطیقا میراث مانای ارسطو است و هنوز بعد از گذشت قریب به بیست و چهار قرن مرجع قابل اطمینانی برای متخصصان عرصه ادبیات نمایشی است(وابسته هر نحله فکری که باشند).
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
24 صفحه
کد:
214 mt


قسمت هایی از این مقاله:

بوطیقا؛ جاناتان کالر

جاناتان کالر از جمله ی ساختارگرایان متاخر به حساب می آید، وی نخستین کسی است که سعی می کند ساختگرایی فرانسوی را با چشم انداز انتقادی انگلیسی - آمریکایی ادغام کند." وی این فرض را می پذیرد که زبانشناسی، بهترین الگوی معرفتی را برای علوم انسانی و اجتماعی فراهم آورده است. همچنین، تمایزی را که نوآم چامسکی میان «توانش» (1)و«کنش» (2) برقرار می سازد، بر تمایز میان «زبان» و «گفتار» سوسور ترجیح می دهد.

مفهوم «توانش» از این مزیت برخوردار است که در پیوندی تنگاتنگ با گوینده یک زبان قرار دارد؛ چامسکی نشان داد که نقطه آغاز درک زبان، توانایی گوینده بومی در تولید و فهم جملات خوش ساخت بر مبنای نوعی دانش ناخودآگاهانه جذب شده از نظام زبان است.

کالر اهمیت این چشم انداز را در نظریه ادبی به روشنی نشان می دهد: «هدف حقیقی ادبیات شناسی، خود اثر نیست، بلکه قابلیت فهم آن است. شخص باید سعی کند این مسئله را تبیین نماید که آثار ادبی به چه ترتیب می توانند قابل درک باشند؛ آن دانش و قراردادهای نهفته ای که خواننده را قادر می سازد آثار را درک کند باید تدوین شود" (سلدن،1384: 3-152)


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.