ژاکلین گاس نویسنده و کارگردان انیمیشن مستند تجربی غریبه ای به شهر می آید می باشد. وی با استفاده از تصاویر آشنای یکی از بازی های رایانه ای معروف، تغییر ساختار معرفت شناختی زندگی معاصر را با شیوه ای انتزاعی و شاعرانه، به تصویر می کشد.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
22 صفحه
کد:
205 mt


قسمت هایی از این مقاله:

زیبایی شناسی انیمیشن مستند غریبه ای به شهر می آید

همانگونه که اشاره شد گاس در این انیمیشن به نمایش مشکلات عده ای از مهاجرین غیر قانونی به کشور آمریکا می پردازد. این مهاجران همیشه میان نیستی و هستی معلق اند. همیشه در حال تعدیل، تخریب و تجدید هویت اند و به دور از تفکرات کارگردان مستقلا یک فرآیند اجتماعی را طی می کنند. کارگردان با تکنیک ماشینیما به خلق اثرش می پردازد، که این موجب می شود تا در خلق اثر و بیان دغدغه های این مهاجران دستخوش دردسرهای اجرای فنی یک انیمیشن نشود. هریک از شخصیت های این انیمیشن، دقیقا شبیه به واقعیت یک بازیگر و یک انسان نیستند، چرا که کارگردان طبق اصولی متناقض برخی از جزییات غیرقابل مشاهده در دنیلی واقعی را نشان می دهد و برخی دیگر از آنها را حذف می نماید. گاس خودش را به جای بیننده می گذارد تا به کلیتی قابل قبول از دید یک بیننده دست یابد.کلیتی که برای نشان دادن زیر و بم و لایه های پنهان شخصیت های انیمیشن، بسیار ضروری است.

وی در طراحی صحنه ها و فضا، از رنگ های گرم و تخت بیشتر استفاده نموده است. صحنه های رنگارنگ و موجودات خیالی بیننده را از لحاظ بصری بیشتر درگیر انیمیشن می کند. تا جایی که از یکنواختی و کسالتی که ممکن است در طول یک فیلم مستند برای تماشاگر ایجاد شود، بخوبی جلوگیری نموده است. با این وجود، چنین به نظر می رسد که مقصود اولیه کارگردان بیان معضلاتی است که پناهندگان در بدو گذر از مرز کشور آمریکا با آنها مواجه می شوند که در این مسیر بکارگیری رنگ های گرم و برانگیزاننده، قدری با هدف اصلی کارگردان منافات دارد. چرا که بدیهی است که، بیننده در هر شرایطی تحت تاثیر محیط رنگین اثر هرچند اندک قرار خواهد گرفت. چه بسا که کارگردان می توانست، جهت دستیابی به آنچه دغدغه خود می پنداشت، از رنگ هایی سردتر و یا تیره تر که هم خوانی بیشتری را با مضمون فیلم دارد، استفاده نماید. این نکته در تمام طول این انیمیشن، به چشم می اید.

تکنیک این انیمیشن ترکیبی از تکنیک های دو بعدی و سه بعدی است. از آنجائیکه کارگردان در بسیاری از صحنه ها از تصاویر و شخصیت های آماده بازی استفاده نموده است و این بازی به صورت سه بعدی ساخته شده است، لذا در صحنه هایی که توسط کارگردان پویا نمایی شده اند از تکنیک دوبعدی در کنار صحنه های سه بعدی بازی، استفاده شده است. این موضوع باعث می شود که، تصاویر تنوع چشمگیری داشته باشند.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.