کتاب های آموزشی هنر در دوره راهنمایی، نقش بسزایی در پایه ریزی درک هنری دانش آموزان و کشف استعدادها و پرورش آنها دارند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
16 صفحه
کد:
197 mt


قسمت هایی از این مقاله:

برنامه درسی حرفه و فن در ایران

درس حرفه و فن که به صورت سه ساعت در هفته در هر سه پایه ی اوّل، دوّم و سوّم تدریس می شود، یکی از دروس مهم و کاربردی در این دوره می باشد. این درس علاوه بر آموزش های مختلف فنی، دانش آموزان را برای انتخاب رشته دوره متوسطه آماده می کند. در این درس آموزش هایی درباره ی فناوری و سیستم، الکتریسیته، بهداشت، کار با چوب و فلز، ساختمان، خوراک و پوشاک، کشاورزی و دامپروری به دانش آموزان داده می شود و از آنجا که کار با چوب و فلز ارتباط نزدیکی با صنایع دستی دارد، ما در این پژوهش بخش های مربوط به صنایع دستی را نیز مورد بررسی قرار می دهیم.

واژه ی حرفه و فن خود بیانگر ارتباط این درس با صنایع دستی است که زمانی حرفه و پیشه ی مردم بوده است. امّا اهداف نوشته شده بیانگر ارتباط خاص درس حرفه و فن و صنایع دستی می باشد. درک روند طراحی، تولید و ارزشیابی آشنایی با شاخه ها و رشته های تحصيلی در دوره متوسطه با تاکيد بر رشته ی فنی و حرفه ای، دست ورزی با انواع ابزارهای ساده دستی یا دستی برقی، ایجاد زمينه برای شکوفایی ذوق- خلاقيت و پرورش استعداد علمی و عملی دانش آموزان از اهدافی هستند که به صورت مستقیم با صنایع دستی ارتباط دارند.

این درس بیشترین استفاده از کارگاه و وسایل کمک آموزشی را به همراه دارد. شیوه ی تدریس بر مبنای فعالیت کلاسی و بیرون از کلاس دانش آموزان طراحی شده که به دو صورت گروهی و انفرادی و در قالب فعالیت های عملی و تحقیقی می باشد. محتوای کتاب های درسی حرفه و فن از مواردی انتخاب شده که در زندگی روزمره بیشترین کاربرد را دارند. همچنین از آنجا که دانش آموزان در سال اوّل متوسطه باید یکی از رشته های نظری، کار و دانش و فنی حرفه ای را انتخاب نمایند این درس آنها را با رشته های فنی و خدماتی آشنا می کند. کار با چوب و فلز علاوه بر اهداف گفته شده، جهت هدایت دانش آموزان علاقه مند به هنر های فلزی و چوبی در این کتاب گنجانده شده است. در این درس ارزشیابی از دانش آموزان به صورت کتبی و ارائه کار عملی می باشد.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.