گاهی برای گرافیک تعاریف متفاوتی ارائه می شود، از علم بودن گرافیک گرفته تا هنر محض دانستن آن. در گذشته عده ای هنر گرافیک را در ویژگی های نقاشی گونه ی آن می دانستند و با کاربرد هر نوع تکنولوژی جدید در آن مخالف بودند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
64 صفحه
کد:
196 mt


قسمت هایی از این مقاله:

وجه تشابه و تفاوت گرافیک محیطی با هنرهای دیگر

برای بسیاری از علوم و هنرها نمی‌توان مرز مشخص و تفکیک شده‌ای ترسیم کرد. در این صورت، می‌گوییم که این موضوع خط فاصل ندارد ولی حد فاصل دارد. با توجه به معنا و مفهومی که از تعاریف گرافیک محیطی استنباط می شود این هنر حد فاصل دارد نه خط فاصل. پس با بسیاری از موضوع‌های هنری دیگر نه تنها مرز مشترک دارد، بلکه لبه‌ی این مرزها روی یکدیگر قرار می‌گیرد و همپوشانی ایجاد می‌کند. در واقع حوزه طراحی گرافیک محیطی چنان وسیع است که وام‌دار بیشتر هنرهاست و با انواع فناوری های جدید در ارتباط و از آن ها بهره مند است. از ماکروتلویزیون‌های مسطح گرفته تا نورپردازی‌هایی که بر آبشارهای مصنوعی انجام می‌گیرد و نیز جدیدترین دستگاه‌های چاپ و برش به صورت رنگی و لیزری، همه در خدمت این هنر قرار می گیرند. موضوع هایی مثل نورپردازی، شناخت مواد و مصالح جدید و نیز آشنا بودن به آخرین دستاوردها همه در ارائه کیفیت مطلوب سهیم اند (ایلوخانی، ۱۳۸۸، 5-6).

امروزه رسانه‌ها به خصوص سینما و تلویزیون از لحاظ تنوع، وسعت و نوع ارتباط حتی از آن چه در بیست یا سی سال پیش بوده‌اند بسیار فراتر رفته‌اند. در حال حاضر نه فقط بر اهمیت این نوع زبان بیانی (فیلم) که بر اهمیت زیبایی‌شناسی تصویری آن‌ها افزوده شده و ضرورت استفاده از هنر و دانش طراحی گرافیک متحرک در این عرصه روز به روز بیشتر احساس می‌شود. نگاه تخصصی و مستقل به طراحی عنوان‌بندی فیلم نیز وقتی رخ داد که طراحان گرافیک وارد این عرصه شدند.

گرافیک،‌ شاخه‌ای کاربردی از هنر تجسمی است که بیشتر از گرایش‌های دیگر این هنر، در خدمت تلویزیون قرار گرفته است. در این رسانه، تقاضا برای گرافیکی کردن تصاویر روز به روز در حال افزایش است و شرکت‌‌ها و مؤسسات بزرگ برنامه‌سازی تلویزیونی، بسیاری از طراحان گرافیک را در خدمت خود دارد. گرافیک در تلویزیون دامنه وسیعی از فعالیت‌ها را دربرمی‌گیرد از طراحی نشانه، لوگو، پیش‌زمینه کپشن، عنوان‌ها و سرفصل‌ها و نمودارهای تصویری گرفته تا طراحی عنوان‌بندی،‌ وله، تیزرهای تبلیغاتی،‌صنعتی و فرهنگی.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.