زمانه جدید با گذشته متفاوت است و شعر نیز همگام با زندگی اجتماعی و مناسبات توده ها تغییر می کند. قضایای اجتماعی هر دوره باید در ادبیات آن دوره ظهور یابد و کار هنرمندان پاسخ به درخواست زمان خودشان است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
12 صفحه
کد:
127 mt


قسمت هایی از این مقاله:

زبان شعر جدید در ساختمان تازه

گوینده واقعی مثل خود زندگی پر است، هر طور احساساتش می طلبد و به او می گوید بگو می گوید و هنر خود را در یافتن تمام جلوه های زشت و زیبایی که زندگی ما را ساخته اند به کار می برد. امروز شعری کارآمد است که خواننده را به مشاهده در عالم خارج وا میدارد و نتیجه تعامل دیدگاه شاعر و روابط واقعی در جهان خارج است. شعری که همانگونه که شاعر می بیند نوشته می شود و نشانی از شاعر در خود دارد. (رک. طاهباز 1385 : 277 و 329 )

شعر قدیم سوبژکتیو بود و در عالم باطن سیر می کرد. مناظر ظاهری در چنین شعری تنها نمایان گر تلاطم های درونی شاعر است و به هیچ عنوان متوجه جهان خارج نیست. چنین زبانی کاملن مخالف با زبان عینی است که می توان با آن نمایشنامه یا دکلمه ساخت. زبان عینی ظاهر را می سازد و حاصل ارتباط رسانه زنده است با آن چیزی که در خارج زنده است و زندگی می کند. نه شعری که از مواد دیده نشدنی و بی اثر مانند: آوخ یا من غم دارم ساخته می شود، بلکه شعری کارآمد است که به ماده و لوازم جلوه مادی می پردازد.

برای رسیدن به زبان شعر جدید دو رهنمود کلی می توان بیان کرد: نزدیکی به طبیعت کلام و اسلوب درست کاربست واژگان


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.