چنان که در بخش روش شناسی پژوهش گفتیم، شخصیت های فیلم همان دال های شناسا هستند. در ادامـه پـس از توضیحی راجع به هـر یک از شخصیت های فیلم، به شناسایی دال های ارزشی و مدلول های مرتبط با آن شخصیت می پردازیم .
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
30 صفحه
کد:
112 mt


قسمت هایی از این مقاله:

شخصیت رویا

رویا زنی است غیرمذهبی با اندیشه های امروزی که سبک زندگی فعلی اش را نمی پسندد و با هر سختی شده سعی می کند تا طرحی جدید برای آینـدۀ خود و خانواده اش بریزد. او به این باور رسیده کـه می تواند با بهره گیری از توانایی هایی خود، زندگی بهتری بسازد که در آن فقط یک زن خانه دار یا مادر نباشد بلکه بانویی نویسنده نیز باشد؛ از این رو در کلاس فیلمنامه نویسی ثبت نام می کند و چالش زندگی زناشویی اش نیز از همین جا آغاز می شود. زیرا رویا برای پرداختن به نوشته هایش به وقت بیشتری برای خود نیاز دارد و زمان برای خود، دقیقاً همان چیزی است که او در این زندگی تقریباً از آن بی بهره است چرا که به قول خودش مجبور است از صبح تا شب بشورد و بسابد و بپزد.

زندگی رویا تا پیش از شرکت در کلاس نویسندگی، شامل یک مجموعه از کارهای تکراری و هر روزۀ هزاران همسر و مادر سنتی ایـران است. زنان سنتی بـه نوعـی خود را وقف آسایش خانواده می کنند و البته از این فداکاری های خود خشنودند. این گروه از بانوان متأثر از قدرت، نفوذ و باور ارزش‌های سنتی، موفقیت و خوشبختیِ پس از ازدواج را در این می بینند که مادر و همسر خوبی باشند و کمتر به شخص خودشان می پردازند. اگر زن متأهلی شیوة دیگری را برای زندگی در پیش گیرد با مقاومت هایی مواجه خواهد شد، هم چنان که رویا در ابتدای کار نویسندگی، در حالی که روال هر روزۀ زندگی اش را پس زده و پیِ شیوه ای دیگر است، با مقاومت جدی و حتی تحقیر از سوی اطرافیانش (مادر و همسرش) روبه رو می شود. در شخصیت رویا به ارزش هایی برمی خوریم که این ارزش ها در کنش ها و گفتار او در صحنه های مختلف فیلم نمایان است:

- اهمیت اتکا به خود (خیلی جدی با راننده تاکسی برخورد می کند و دنبالش می دود؛ در ماشین کرایه شخصی برای دفاع از خود به جای جیغ و داد، با قدرت و بدون ترس راننده را مجبور به توقف می کند و حتی آمادگی حمله به او را هم نشان می دهد؛ یا وقتی که گمان می برد دزد به خانه اش زده، با قفل فرمان اتومبیل به درون خانه می رود.)


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.