وجود گرایشها و مکاتب مختلف ویژگی مهم تاریخ روانشناسی یادگیری است و این بدان سبب است که یادگیری جنبه ها و انواع گوناگون دارد و با فرضهای بنیادی متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
22 صفحه
کد:
103 mt


قسمت هایی از این مقاله:

برخی ازپایه های نظری مرتبط با فیلمهای آموزشی

حواس پنجگانه سهم مختلفی در یادگیری دارند گفته می شود میزان یادگیری انسان از طریق بینایی 75 درصد، شنوایی 13 درصد، لامسه 6 درصد و حسهای بویایی و چشایی هر کدام 3 درصد است. هر اندازه رسانه آموزشی بتواند حواس بیشتری را به کارگیرد به همان میزان برای آموزش و یادگیری اثربخش تر خواهد بود. فیلمهای آموزشی دو حس بینایی و شنوایی که بیشترین سهم را در یادگیری انسان دارند به کار می گیرند و بنابراین رسانه های اثر بخش به شمار می روند. نظریاتی حاکی از آن است که استفاده از فیلم آموزشی در روند یادگیری موثر و مفید است. با بررسی برخی از این نظریات ارزش آموزشی فیلم و انیمیشن روشن تر می شود.(رضوی،1387: 29).

این باور که انسانها از راه مشاهده انسانهای دیگر می آموزند به یونانیان باستان چون افلاطون و ارسطو باز می گردد. برای آنان آموزش و پرورش تا حد زیادی عبارت بود از انتخاب بهترین سرمشقها یا الگوها برای ارائه به شاگردان به این منظور که ویژگیهای این سرمشقها مورد مشاهده و تقلید قرار می گیرند. در طول قرنها یادگیری مشاهده ای بدیهی انگاشته می شد و معمولا با این فرض که یک تمایل طبیعی در انسانها برای تقلید آنچه در دیگران مشاهده می کنند وجود دارد تبیین می شد.

ادوارد ثرندایک نخستین کسی بود که سعی کرد تا یادگیری مشاهده ای را به طور آزمایشی مطالعه کند. وی آزمایشهای علمی را روی یک گربه درجعبه معما انجام داد. وی آزمایشهای مشابهی را روی مرغها و میمونها انجام داد اما نتوانست شواهدی بیابد که یادگیری مشاهده ای را تایید کند.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.