«تأثیر پیدایش عکاسی بر روند ادامه‌ی گرافیک را نمی‌توان کتمان کرد. می‌توان ادعا کرد که عکاسی در زمینه‌هایی به صورت غیرمستقیم از گرافیک حمایت کرد.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
31 صفحه
کد:
88 mt


قسمت هایی از این مقاله:

روند شکل‌گیری فتومونتاژ

«از همان ابتدا در طول تاریخ عکاسی، سعی عکاسان‏ بر این بود که یک عکس را با بهره‏گیری از نگاتیوهای‏ متعدد، ارائه نمایند. به این شکل که آسمان را از یک‏ نگاتیو، افراد را از نگاتیو دیگر و منظره را از نگاتیو سوم و... گرفته و آن‌ها را به صورت یک عکس واحد به چاپ می‏رساندند. پس می‏توان گفت که جعل‏ تصاویر خبری و تاریخی نیز به راحتی امکان‏پذیر بود.» (اوری، «از امروز نقاشی مرده است»، مهرتبار، مجله هنرهای تجسمی، شماره 15، ص 36)

«هنرمندان دادا مدعی اختراع فتومونتاژ، یعنی فنِ دست‌کاری تصاویر عکاسانه یافته شده هستند. (تصویر 4- 1) این کار به منظور ایجاد هم‌جواری‌های ناهمآهنگ و آمیزش‌های تصادفی، صورت می‌گرفت. رائول هوسمان و هانا هُخ در اوایل سال 1918 در زمینه‌ی رسانه‌ی چاپ کارهای برجسته‌ای ارائه کردند.» (بی. مگز؛ فراست؛ نوری؛ 1384؛ ص 286)

«فتومونتاژ تکنیکی است، که تاریخ پیدایش آن به زمان اختراع عکاسی در قرن نوزدهم باز می‏گردد، اما در خِلال سال‏های جنگ جهانی، مورد توجه و استفاده‌ی مجدد هنرمندان قرار گرفت و در فرم‏های متنوعی نمود یافت. بدین‏سان پیوند تنگاتنگ فتومونتاژ با عکس و ظهور عکاسی، سبب شد که در بخشی جداگانه، این اختراع انقلابی قرن نوزدهم را مورد بررسی قرار دهیم و تأثیری را که بر زندگی و هنر، خصوصاً نقاشی گذارد، از نظر بگذرانیم. از طرف دیگر فتومونتاژ، حدوداً یک‏صد سال بعد از تولد خود در دورانی مورد توجه واقع شد و توسط هنرمندانی به کار بسته شد که حالت عصیان‏ زده و عدم تعادل ناشی از جنگ را عمیقانه احساس می‏کردند و بر اثر انهدام جهان‏ و آدمیان به نومیدی رو کرده و به هیچ امر ثابت و پایداری اعتقاد نداشتند. در بخش دیگری، تحولات و شرایط پس از جنگ و ظهور دادائیست‏ها و نگاه خاصشان در شرایط بحران‏زده‌ی آن دوران را بررسی خواهیم کرد.» (گودرزی؛ عبدی فرزانه پور؛ «فتومونتاژ، تجلی تکثر شهری با نگاهی به اندیشه‌های والتر بنیامین»، مجله خیال شرقی، شماره 3، ص 131)


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.