در این فصل، نمونه هایی از داستان پردازی برای کودکان را خواهیم آورد و چنانچه خواهیم دید، این نمونه ها در راستای به کار گیری عنصر تخیل و اضافه نمودن کاربردهای هیجانی برای رویا سازی و خلق جهان آرمانی بوده اند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
21 صفحه
کد:
69 mt


قسمت هایی از این مقاله:

ریشه های تاریخی قصۀ پریان

ولادیمیر پروپ ( Vladimir Propp ) بعد از اینکه برای حکایت فولکلوریک به عنوان نمایشی بر روی مسیری زمانمند سی و یک نقش ویژه را برشمرد ، این موضوع را درباره ی الگوهای کنش و یا به قول خودش شخصیت های نمایشنامه مطرح کرد . دریافت او از الگوهای کنش کارکردی است و به نظر او شخصیت ها با گستره های کنشی که در آن سهیم اند ، مشخص می شوند .

این گستره ها بوسیله مجموعه نقش ویژه هایی که به آنها مربوط می شود تشکیل می گردد . در نتیجه اگر شخصیتها بتوانند در یک قصه – حادثه ( tale - occurrence ) ساخته شوند ، الگوهای کنش که دسته بندی های شخصیت ها هستند می توانند فقط از مجموعه همه ی حکایات ایجاد شوند ؛ زنجیره ای از شخصیت ها یک حکایت ویژه را تشکیل می دهد و ساختاری از الگوهای کنش موجد یک ژانر می شوند. الگوهای کنش به این ترتیب یک وضعیت فرازبانشناسی نسبت به شخصیت ها دارند . در ضمن یک تحلیل کارکردی یعنی نظام حاصل از گستره های کنش را نیز در بردارند . این روند دوگانه ، یعنی ایجاد شخصیت ها با توصیف نقش ویژه ها و کاهش دسته بندی شخصیت ها به الگوهای کنشی ژانر برای پروپ مجوزی است

این فهرست به پروپ اجازه می دهد تا یک تعریف کنشگرایانه ( actantial ) از حکایت فولکلوریک روسی به مثابه ی یک داستان با هفت ویژگی ارائه دهد . نظریه سوریو ( souriau ) از این جهت قابل توجه است که اونشان داده که تاویل کنشگرایانه را می توان بر یک نوع روایت کاملا متفاوت از حکایت فولکلوریک ( کارهای نمایشی ) اعمال کرد و نیز اینکه نتایج او با نتایج پروپ قابل قیاس اند . در اینجا ماهمان تمایز بین حوادث داستان ( که برای او فقط مجموعه ای از موضوعات دراماتیک هستند ) سطح توصیف معناشناسانه را ( که از وضعیت هایی ساخته می شود ) که می تواند به عمل الگوهای کنش تجزیه شود ) می یابیم گرچه که بطور متفاوت بیان شده اند . درنهایت ما در اینجا یک فهرست محدود الگوهای کنش ( که او بر طبق اصطلاحات نحوی سنتی آنها را نقش ویژه نامید ) را داریم.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.