انجمن بین‌المللی هویت سازمانی در سال 1995 در لندن تأسیس گردید و طی بیانیه‌ای هویت سازمانی را چنین معرفی نمود: هر سازمان یک هویت مختص به خود دارد.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
19 صفحه
کد:
58 mt


قسمت هایی از این مقاله:

تعریف هویت سازمانی

انجمن بین‌المللی هویت سازمانی در سال 1995 در لندن تأسیس گردید و طی بیانیه‌ای هویت سازمانی را چنین معرفی نمود: هر سازمان یک هویت مختص به خود دارد، این هویت اصول ارزش‌ها و ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود یک سازمان احساس تمایز از رقبای خود بکند. با مدیریت صحیح هویت سازمانی می‌توان به یکپارچه‌سازی فرایندهای گوناگونی در یک سازمان پرداخت که برای حیاتش ضروری است. با یکپارچه‌سازی بصری که از هویت سازمانی منتج می‌گردد، می‌توان اطمینان داشت تصویر ایجادشده از عناصر ارتباطی سازمان القاکننده اصول و ارزش‌های آن سازمان خواهند بود (خرجی و گنجوی، 1387: 108).

به لحاظ لغوی واژه هویت از واژه (آیدنتیتیز ) مشتق شده و به دو معنای ظاهراً متناقض به کار می‌رود: الف) همسانی و یکنواختی مطلق ب) تمایز که دربرگیرنده ثبات یا تداوم در طول زمان است. هویت یعنی کیفیت یکسان بودن در ذات، ترکیب و ماهیت و نیز یکسان بودن در هر زمان و همه شرایط، درهرحال هویت داشتن یعنی یگانه بودن در هر زمان و همه شرایط، ولی از دو جنبه متفاوت؛ همانند دیگران بودن در طبقه خود و همانند خود بودن در گذر زمان (صفری، 1383: ص 9–7).

شخصیت یا هویت بصری است که می‌تواند در مورد گروهی از محصولات مشابه و یا خدمات هم‌خانواده از یک منبع مشترک، تحقق یابد؛ که معمولاً بر بازار فروش خاص و یا فعالیت اقتصادی عمومی یک شرکت تأثیرگذار است. هویت سازمانی شامل نشانه، نوشته، رنگ، نام، شکل بسته‌بندی و شعارهای تبلیغاتی بوده و می‌تواند در مورد یک نشانه یا نام طراح و یا فروشگاه به کار رود. هویت سازمانی عاملی اساسی در جذب و نگهداری مشتری، افزایش میزان فروش و بهبود وضعیت اقتصادی محسوب می‌شود و نقش آن درزمانی که تعداد رقبای تجاری ارائه‌دهنده محصول یا خدمات افزایش می‌یابد، آشکارتر می‌شود (فیشر، 1996: 7).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.