على بن ابی طالب(ع) فرزند اوّلين خانواده‏ى هاشمى است كه پدر و مادر او هر دو فرزندان هاشم‏اند. پدر ایشان ابوطالب فرزند عبدالمطلب فرزند هاشم بن عبد مناف و مادرش فاطمه دختر اسد فرزند هاشم بن عبد مناف است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
26 صفحه
کد:
41 mt


قسمت هایی از این مقاله:

زندگانی على بن ابی طالب(ع):

على بن ابی طالب(ع) فرزند اوّلين خانواده‏ى هاشمى است كه پدر و مادر او هر دو فرزندان هاشم‏اند. پدر ایشان ابوطالب فرزند عبدالمطلب فرزند هاشم بن عبد مناف و مادرش فاطمه دختر اسد فرزند هاشم بن عبد مناف است. خاندان هاشمى از لحاظ فضايل اخلاقى و صفات عاليه‏ى انسانى در قبيله‏ى قريش و اين طايفه در طوائف عرب، زبان زد خاص و عام بوده، فتوت و مروت، فطانت و هوش و شجاعت و پهلوانى از خاصه‏هاى بنى‏هاشم و هر يك به حد اعلى از مختصات على بن ابى طالب(ع) است (صدر، 1380، 67).

تربیت علی(ع) در کنار رسول خدا(ص) بوده است. ابوطالب پدر حضرت علی(ع) که در کودکی سرپرستی محمد(ص) را بر عهده گرفت، فرزندان بسیار داشت. قریش را سالی سخت پدید آمد و پیغمبر مسئولیت بزرگ کردن علی(ع) را به عهده گرفت. بنابراین تربیت علی(ع) در کنار رسول خدا(ص) انجام گرفت. حضرت علی(ع) خود در این باره چنین فرمود: «آنگاه که کودک بودم مرا در کنار خود نهاد و بر سینه ی خویشم جا داد. و مرا در بستر خود می خوابانید؛ چنان که تنم را به تن خویش می سود و بوی خوش خود را به من می بویانید».

پیامبر اسلام رسالت خود را بیش از آنکه به دیگران بگوید به خدیجه، علی(ع) و زید گفت و هر سه، بی هیچ چون و چرا بدو گرویدند. باور داشتنی است که علی(ع) نخستین مرد در پذیرفتن دین اسلام باشد» او در این باره چنین می گوید: «هیچ کس پیش از من به پذیرفتن دعوت حق نشتافت، وچون من صله ی رحم و افزودن در بخشش و کرم نیافت» در آغاز اسلام، خواندن مردم به مسلمانی پنهانی بود. این مدت را سه سال نوشته اند. رسالت خود را به خویشاوندان رساند و گفت: «کدام یک از شما مرا در این کار یاری می کند تا برادر و وصّی من و خلیفه ی من در میان شما باشد؟» همه خاموش ماندند. علی (ع) گفت: «ای فرستاده ی خدا آن منم» (شهیدی، 1387, 9-10).


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.