آنچه که هنر و فرهنگ یک ملت را از آغاز نشان می دهد، تنها اعتقادات و نگرش او به جهان پیرامونش است. آثار بزرگ هنری در طول قرون متمادی بر اساس این نگرش استوار بوده و عدم آگاهی در این زمینه باعث می شود که از زیبایی این هنر لذت نبریم
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
53 صفحه
کد:
33 mt


قسمت هایی از این مقاله:

نماد

تاریخ نمادگرایی نشان می دهد که هرچیزی می تواند معنای نمادین پیداکند ، مانند اشیای طبیعی (سنگ ها، گیاهان ،حیوانات ، انسان ها ، کوه ها ، دره ها ،خورشید ، ماه ، باد ، آب و آتش ) و یا آنچه دست ساز انسان است مانند (خانه، کشت، یا حتی خودرو) و یا اشکال تجریدی مانند (اعداد سه گوش ، چهارگوشه و دایره)در حقیقت جهان و آنچه دراوست ، یک نماد بالقوه است .

انسان با گرایش طبیعی که به آفرینش نمادها دارد به گونه ای ناخودآگاه اشیاء یا اشکال را تغییر می دهد و بدین سان به آنها اهمیت روانی بسیار مهمی می دهد تا حالتی هنری یا مذهبی به خود بگیرند. تاریخ ما که از گذشته بسیار دور همواره تنگاتنگ مذهب و هنر قرار داشته، نشان می دهد برای نیاکان نمان پر معنا بوده و آن را به هیجان در می آورده اند .

نماد در علم روانشناسی به معنی وجه آشکار و نمایان صورت مثالی شناخته و فی نفسه بیان نشدنی است. هر صورت مثالی می تواند درجامه ی نمادهای مختلف ظاهر گردد. این نمادها به نوبه خود می توانند مجموعه ی صورت های گوناگون را تشکیل دهند و به شکل رشته های تصاویر به هم پیوسته ای در آیند. از نظر یونگ، نمادها ی گوناگون مجسم کننده صورت مثالی هستند.( باستید، 1370 : 70)


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.