اولین و قدیمیترین مهارت انسان یکجا نشین این بوده که چگونه از خانه ها و عمارت ها برای پوشش و سرپناه استفاده کند. این مسله از نیروی غریزی در انسان ناشی میشود که طبق آن انسان در مقابل عواقب عکس العمل نشان می دهد.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
28 صفحه
کد:
28 mt


قسمت هایی از این مقاله:

موقعیت تاریخی

تهران امروزی که در ردیف بزرگترین و پر جمعیت ترین شهرهای جهان قرار دارد از سابقه تاریخی چندانی برخوردار نیست. این شهر مدتها یکی از روستاهای کوچک شهر تاریخی ری بوده است و برخی از جغرافیدانان از قبیل ابن حوقل – استخری و مسعودی در تالیفات خویش آورده اند: تهران در شمال شهر ری واقع است و دارای باغها و میوه های فراوان است .

قدیمی ترین سند فارسی موجود دربتره نام تهران موید این مطلب است که تهران قبل از سده سوم هجری وجود داشته است . اهمیت و آبادانی تهران از زمان صفویه آغاز شد. چون جد اعلای صفویان به نام سید حمزه در ری مدفون بوده است . در زمان شاه طهماسب اول 14 برج و بارو به دستور وی در تهران بنا کردند. در دوران قاجار تهران وسعت زیادی یافت و ساخت و سازهای فراوانی در آنجا صورت گرفت و فتحعلی شاه نیز بسیاری از بناهای زمان خود را در آنجا ساخت . و لیکن تحولات اساسی در تهران از سال 1300 تا 1320 بود که طی آن خندق ها از بین رفت و شهر از چهار طرف رو به گسترش نهاد و اندکی شکل منظم هندسی یافت. پس از آن به دلیل جنگ جهانی دوم و مسایل و مشکلات سیاسی تغییر چشمگیری در آن حاصل نشد.

از سال 1332 تا 1357 شهر تهران به سرعت توسعه یافت و جمعیت آن طبق آمار 1355 به 4530000 نفر رسید. پس از انقلاب تغییر چشمگیر آن در همه ابعاد به چشم می خورد. شهر تهران به چند دلیل از جمله تمرکز امکانات بهداشتی- رفاهی – درمانی و... گسترش بی اندازه و رشد بی حدی در افزایش جمعیت داشته است که همین امر سبب معضلات بسیاری در آن شده است. تهران به غیر از سیاسی بودن مرکزیت اقتصادی – تفریحی و درمانی را نیز در بر دارد. بر طبق آمار رسمی بیش از 631 پارک و 13 فرهنگسرا- 43 خانه فرهنگ – 29 کتابخانه- 22 نگارخانه و 33 موزه در شهر تهران فعالیت می کنند. شهر تهران بر اساس سرشماری 1375 بالف بر 6758845 نفر جمعیت دارد که مهاجرت فراوان آن روز به روز در خال افزایش است که باعث بوجود آمدن مشکلات فراوانی شده است (زنده دل- 1376).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.