موضوع جدید پایان نامه روانشناسی عمومی درباره بی اشتهایی عصبی با عنوان بررسی رابطه بی اشتهایی عصبی با تصور بدنی منفی و کمال گرایی در نوجوانان دختر شهر ... .

بی اشتهایی عصبی یک اختلال روان شناختی است که بالاترین میزان مرگ ومير را به همراه آورده و درمان آن دشوار است. والدینی که با اختلالات تغذیه ای آشنایی داشته یا پیشینه ابتلا به این اختلالات را دارند، اغلب از انتقال این بیماری ها به فرزندان خود بیمناکند. شیوع بی اشتهایی عصبی در دختران ده برابر پسران است. به طور کلی، این اختلال برای همه خطرناک است. حال چگونه می توانیم بدون اتخاذ یک نگرش آسيب شناختی نسبت به غذاء تغذية سالمی داشته باشیم؟ نخست اینکه اگر شما و فرزندتان رژیم خاصی نداشته باشید. البته بهتر عمل خواهید کرد. شواهد معتبر نشان میدهند که رژیم های غذایی برای کودکان و بزرگسالان به یک میزان نامطلوبند. آنچه همة ما بدان نیازمندیم این است که سبک زندگی صحیحی داشته و با هر سایز و اندازه سلامت باشیم. والدين خانواده هایی که بیشترین احتمال ابتلا به اختلالات تغذیه ای را دارند اغلب به طبقه متوسط و متوسط به بالا تعلق داشته؛ به ظاهر خود اهمیت داده و لاغری را بیشتر می پسندنده عامل مهم دیگری که در بی اشتهایی نقش دارد شرکت دادن کودک در فعالیت هایی است که لاغری در آنها اهمیت دارد (همچون شنا، ژیمناستیک، و بسکتبال) پیشینه خانوادگی اختلالات اضطرابی و وسواس های فکری و عملی، خطر ابتلا به مشکلات تغذیه ای را در کودکان افزایش می دهد.

از این رو، اگر تعداد قابل توجهی از اعضای خانواده شما ویژگی های وسواسی دارند، باید در مورد احتمال بروز اختلالات تغذیه ای در فرزندان خود بیشتر دقت نمایید. سرانجام اینکه، درگیری های خانوادگی، مداخله بيش از حد والدین در مسائل کودکان، و کمال گرایی خطر ابتلای کودک به اختلالات تغذیه ای را افزایش می دهد. یکی از مشکلات در زمینه بی اشتهایی این است که در مراحل اولیه این اختلال، همگان رفتار کودک را تحسین می کنند. مسئله ممکن است با توصیه یک پزشکی دست انداختن های همسالان و یا کنایه های تحقیر آمیز والدین آغاز شود. آنگاه کودک به یک رژیم غذایی خاص روی آورده و پس از لاغر شدن با بازخوردهای مثبت اطرافیان رو به رو می شود. در نتیجه، غذاهای محدودتری را برمی گزیند. من دختر دانشجویی را میشناختم که رژیم غذایی او منحصر به یک سیب، نصف کلوچه، کاهو و هویج بود. پس از جنگ جهانی دوم، پژوهشگران دریافتند که گرسنگی بیش از حد بر روی آن دسته از ساختارهای مغزی که عمل خوردن را تنظیم می کنند، تأثیر می گذارد. این امر به نوبه خود درمان بی اشتهایی را مشکل می سازد.


موضوع پیشنهادی پروپوزال پایان نامه روانشناسی عمومی (ایده 371) :

بررسی رابطه بی اشتهایی عصبی با تصور بدنی منفی و کمال گرایی در نوجوانان دختر شهر ...