پیشنهاد موضوع پروپوزال پایان نامه روانشناسی درباره تناسب جنسیتی

 برای انتخاب موضوع پروپوزال پایان نامه روانشناسی درباره تناسب جنسیتی این متن را با دقت مطالعه کنید.


پیشنهاد موضوع پروپوزال پایان نامه روانشناسی (ایده اول) : تناسب جنستی در نوجوانان
آگاهی داشتن از تناسب جنسی با گذر زمان، کودکان قادر خواهند بود که ویژگیهای فیزیکی معینی را که به یک جنس یا جنس دیگر مربوط است، تشخیص دهند. بین ۱۴ تا ۱۵ سالگی، اغلب نوجوانان تشخیص می دهند که بعضی کارها برای پسرها و بعضی از کارها برای دخترها درست و مناسب به حساب می آیند.


پیشنهاد موضوع پروپوزال پایان نامه روانشناسی (ایده دوم) : کودکان پیش دبستان و تصور از جنسیت
 پروین"(۲۰۰۵) می گوید: «کودک پیش دبستانی به طور کامل به این واقعیت دست می یابد که در جهان دو گروه از مردم وجود دارند و بر حسب اینکه چه کسی به چه گروهی تعلق دارد، الگوهای رفتاری متفاوتی شکل می گیرند».


پیشنهاد موضوع پروپوزال پایان نامه روانشناسی (ایده سوم) :کودکان ابتدایی و تناسب جنسیتی
بین سنین ۸ و ۱۱ سالگی، پسرها و دخترها تقريبأ نظريات ضمنی در مورد رفتار هر دو جنسیت (مذکر و مونث) دارند. پسرها در این گروه سنی توصیف زیر را در مورد آنچه که برای پسرها مناسب میدانند شرح می دهند. باید در موارد درگیری و نزاع قلدر باشند، باید نیرومند و قوی باشند، با سرعت بدوند، باید قادر به بازیهای خشن باشند، باید انواع بازیها را بلد باشند، باید با هوش باشند و به این صورت از خود محافظت کنند، آنچه را که دخترها نمی دانند بدانند یعنی چگونگی بالا رفتن از کوه درست کردن آتش، حمل اشیاء و پیش از دخترها به محاسبه نیاز دارند و فهرست مواردی که پسرها برای دخترها مناسب می دانند نشان می دهد که آنها الگوهای کلیشه ای سطح پایین تری را در مقایسه با الگوهای پسرها به دخترها نسبت می دهند. بدین صورت که آنها (دخترها مجبورند که نزدیک خانه بمانند و از آنها انتظار می رود که آرام تر و مهربان تر در مقایسه با پسرها بازی کنند، نباید در رفتارهای خود تند باشند، باید آرامش خود را حفظ کنند؛ آنها از رفتن به محلهایی مثل پشت بامها و جاههای خالی ترس دارند، فعالیتهای آنها شامل بازی با عروسک، دعوا با بچه ها است. آنها نیاز دارند که چگونگی غذا پختن، خیاطی و مراقبت از بچه را یاد بگیرند؛ اما کارهای محاسبه ای برای دخترها به اندازه پسرها مهم نیستند.


پیشنهاد موضوع پروپوزال پایان نامه روانشناسی (ایده چهارم) : رابطه پسشرفت تحصیلی با تناسب جنسیتی
 با توجه به این دلایل، پسرها و دخترها به مفهوم تناسب جنسیتی دست می یابند، کسی که از این مفهوم دور شود مورد تمسخر قرار می گیرد. دخترهایی که ریاضی، علم، جغرافی را به موضوعاتی مثل زبان، هنرو موزیک که بیشتر به دخترها مربوط می شود را ترجیح دهند، غالبا توسط هم جنسان خود و بزرگسالان مرد، آدم دیوانه و عجیب و غریب تلقی می شوند. اگر آنها رغبتی به بازیهای مردانه و ورزشهای مردانه نشان دهند، ممکن است به این نتیجه برسند که پسرها و دخترها با آنها بازی نخواهند کرد.