برای انتخاب موضوع جدید برای پروپوزال و پایان نامه روانشناسی عمومی بهتر است از ایده های کوچک شروع کنیم.

مرگ زودرس مردان نسبت به زنان ، و توجه بیش از حد مردان به ویژگی های مردانه و ایده های دیگر می تواند برای انتخاب موضوع پروپوزال و پایان نامه روانشناسی مفید باشد.

برای انتخاب موضوع پایان نامه سعی کنید به این سوال پاسخ دهید که آیا الگوهای کلیشه ای برای مردان بیشتر از زنان مهم است؟

افرادی که معلم هستند از الگوهای کلیشه ای فرهنگی مناسب جنسیت استفاده می کنند یا احساس می کنند که دیگران از این الگوها استفاده نمی کنند. بنابراین مضطرب و نگران می شوند افراد سعی می کنند که به خود و دیگران ثابت کنند که به یک تناسب جنسیتی رسیده اند.

یکی از موارد مهم برای انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی سلامت روان است که در مردان به دلیل توجه به مسائل حاشیه ای مرتبط به جنسیت آنان به خطر می افتد:

مثلا مردان نیاز دارند که قوی و تنومند باشند و در فعالیتهای خود، غالبأ نسبت به علائم هشدار دهنده در مورد سلامتی بی اعتنا باشند تا مرد بودن خود را اثبات کنند. این نوع خود کشی مردانه یکی از دلایل اصلی مرگ زودرس مردان نسبت به زنان است علاوه بر تلاش به نشان دادن تناسب جنسیتی، افراد سعی می کنند که از هر گونه گرایشی بپرهیزند که ممکن است منجر به قضاوت بد جامعه می شود.

نگرش به تعصبات مردان از پدران متوجه پسران یا حتی دختران می شود و این هم یک ایده برای انتخاب موضوع جدید پایان نامه روانشناسی است:

پسری که بنا به خواسته پدرش به موسیقی و آهنگ سازی روی می آورد هنوز از نظر فکری مرد نشده است و دختری که بنا به خواسته همسر خود شغل خانه داری را بر می گزیند ممکن است که از این کار راضی نباشد.

توجه بیش از حد به تناسب جنسیتی تنها ویژه مردان نیست و زنان نیز به آن به شکلی متفاوت توجه دارند و این اشتراک نگرش می تواند برای انتخاب موضوع پروپوزال و پایان نامه روانشناسی یک گام برای شروع باشد:

زنان متأهل، آنهایی که بین پذیرش و عدم پذیرش تناسب جنسیتی بر اساس اعتقادات سنتی دچار شک و تردید می شوند غالبا از اثرات تخریب روانی، بی ثباتی، کشمکش، دلهره و عصبانیت رنج می برند. این موضوع غالبا در مورد زنان شاغل و کسانی صدق می کند که تواما وظیفه سنتی همسر داری و مادری را در کنار شغل خود بر عهده دارند.

جهت سفارش انتخاب موضوع جدید برای پروپوزال و پایان نامه روانشناسی می توانید از خدمات ما در این سایت بهره مند شوید: